خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ:‌

بایدن باید نشان دهد که آمریکا به توافق‌ها احترام‌می گذارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۹۸۰

بلومبرگ در تحلیلی به سیاست خارجی احتمالی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در قبال ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، روابط ایالات متحده با ایران هرگز آسان و بی‌تنش نخواهد بود؛ حتی آمادگی رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ایران که به آن برنامه جامع اقدام مشترک نیز می‌گویند، کمک چندانی نخواهد کرد. وی به روشنی اعلام کرد که هدف وی پیروی ایران از تعهدات است اما آیا عصبانیت در مورد کشته شدن دانشمند هسته‌ای، محسن فخری زاده و فرصت ناچیز پیش از انتخابات ریاست جمهوری ژوئن، دیپلماسی را در کوتاه مدت منتفی خواهد کرد؟ احتمالاً خیر.

ایرانیان می‌توانند با رعایت محدودیت‌های اعمال شده بر تعداد سانتریفیوژها، میزان غنی‌سازی آنها، میزان اورانیوم غنی شده و از بین بردن دو آب انبار سانتریفیوژ پیشرفته  به توافق ۲۰۱۵متعهد شوند.  ایالات متحده می‌تواند دوباره تحریم‌ها را به حالت تعلیق درآورد. ایرانیان به شدت به تسکین اقتصادی نیاز دارند اما هنوز چهار تا شش ماه طول می‌کشد تا ایران به توافق هسته‌ای عمل کند. آیا حتی اگر ایران به نقض محدودیت‌های برجام ادامه دهد آیا دولت جدید تحریم‌ها را کاهش می‌دهد؟ ایرانی‌ها نه تنها بر ادامه این کار اصرار دارند، بلکه آنها خواستار جبران هزینه تحریم‌هایی هستند که دولت دونالد ترامپ علیه آنها وضع کرد و با برخی توجیهات ادعا کردند که آنها همچنان به تعهدات خود تحت مفاد برجام جتی یکسال پس از خروج ترامپ، احترام می‌گذاشتند.

ایالات متحده باید همچنان به آمادگی خود برای پیوستن به برجام و مذاکره در مورد توافق جانشین ادامه دهد؛ چیزی که باعث اطمینان خاطر اروپایی‌ها می‌شود. بایدن باید پیامی به جهان دهد؛ پیام اینکه دولت بایدن به توافقات چند‌جانبه احترام می گذارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز