خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان؛

تعیین معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیداهای ریاست جمهوری به کمیسیون تخصصی ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۹۲۸

در صحن مجلس شورای اسلامی نمایندگان با ارجاع تعیین معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیداهای ریاست جمهوری به کمیسیون تخصصی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ دی ) مجلس شورای اسلامی در اخطاری  اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: براساس بند ۱-۱۰ سیاست های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری به طور مفصل در رابطه با تعیین دقیق شاخص ها توضیح داده شده، همچنین در بند ۵-۱۰ آمده است که تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی- مذهبی و مدیر و مدبر بودن فقط توسط شورای نگهبان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بنده این موضوع را از طریق شورای نگهبان پیگیری کردم و آنها تاکید کردند که ما براساس قانون فقط در مورد مصوبات مجلس نظر می دهیم، بنابراین شورای نگهبان نظر پیشین نمی دهد و طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی و سیاست های کلی نظام ابلاغی رهبری معظم، ماده ۴ برخلاف قانون اساسی است.

 محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه را بر عهده دارد گفت: هفته گذشته به این موضوع اشاره کردیم، بنابراین دوستان باید توجه کنند که تعیین رجال سیاسی مذهبی، مدیر و مدبر بودن، تعیین معیارها، تعریف و تطبیق آنها براساس سیاست های کلان نظام ازاختیارات شورای نگهبان است.

قالیبافدر ادامه پیشنهاد ارجاع این ماده به کمیسیون جهت بررسی بیشتر را مطرح کرد که از ۲۵۰نماینده حاضر در صحن آنان با  با ۱۳۷ رأی موافق، ۹۲ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع با این ارجاع موافقت کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز