خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بازرسی کل کشور از شهرک‌های صنعتی بجنورد بازدید کرد/ نقش پررنگ سازمان بازرسی در سند تحول قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۸۰۲

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که به همراه ریاست قوه قضاییه به استان خراسان شمالی سفر کرده بود، با حضور در شهرک‌های صنعتی بجنورد، ضمن بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی، با مدیران و کارگران این واحدها به گفتگو پرداخت.

به گزارش ایلنا، پنج‌شنبه چهارم دی‌ماه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان ابتدا به شهرک صنعتی قدیم بجنورد رفت و از کارگاه تولیدی پلاستیک‌سازی بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که به همراه حجت‌الاسلام فتوحی رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی  و بازرس کل خراسان رضوی، مهرپرور بازرس کل خراسان شمالی و مدیران کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان صورت گرفت، رییس سازمان بازرسی کل کشور مشکلات واحد مذکور و سایر بخش‌های تولیدی این شهرستان را موردبررسی قرارداد.

وی با هیات همراه سپس در شهرک صنعتی جدید بجنورد (بیدک) حاضر شد و واحد تولیدی الکترود سازی که با اتکا به علوم دانش‌بنیان به کار مشغول است و تولید و صادرات قابل‌تقدیر دارد را مورد بازدید قرار داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان سپس در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی گفت: باید بررسی کرد که چه تعداد واحد تولیدی به تملک بانک ها در آمد و همچنین چه تعداد از واحدهای به تملک درآمده، فعال نیستند و علت این عدم فعالیت چیست. خوشبختانه هم در سازمان و هم در معاونت پیشگیری قوه این کار در دستور کار است و این واحدهای تولیدی شناسایی شده است. اقداماتی هم از ناحیه سازمان و دادستانی کل کشور انجام شده و در حال پیگیری هستیم.

وی افزود:  البته مشکلات و مطالباتی هم بانک ها دارند که باید نکات قانونی آن ها نیز مد نظر قرار بگیرد. دولت هم یک سری تسهیلات برای مهلت دادن در پرداخت سر رسید اقساط در حوزه بانک ها و همچنین در حوزه مالیاتی به واحدهای تولیدی داده که این ها نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره مشکلات واحدهای بازدید شده در استان خراسان شمالی گفت: خوشبختانه تولید واحدی که الان در حال بازدید آن هستیم طی دو شیفت انجام می شود و از نظر تولید مشکل خاصی ندارند. البته مشکلاتی در حوزه مالیات و تامین اجتماعی داشت که در دستور پیگیری بازرسی استان قرار گرفته است.

وی درباره دیگر واحد تولیدی بازدید شده هم گفت: از یک واحد پلاستیک سازی هم بازدید کرده ایم که متاسفانه فقط ۲۰ درصد تولید آن فعال و ۸۰ درصد آن به خاطر عدم تامین مواد اولیه غیرفعال بود. همچنین این کارخانه مشکلی در بانک مرکزی راجع به تامین ارز داشت که قرار شد مکتوب به سازمان ارائه شود تا از مرکز پیگیری کنیم.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان خراسان شمالی گفت: یکی از سیاست های جدی قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از سرمایه گذاری و تولید و پیگیری رفع موانع و مشکلات آن ها است. یکی از مشکلات استان خراسان شمالی بحث سرمایه در گردش است، همچنین در حوزه مالیاتی و تامین اجتماعی مشکلاتی دارند که در دستور کار سازمان قرار دارد تا چنانچه در صلاحیت قانونی قوه قضاییه و سازمان بازرسی است دنبال شود.

وی با اشاره به بودجه سال آینده کشور اظهار کرد: پس از سال‌ها خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اختصاص یک کرسی به سازمان بازرسی را مصوب کرد و از شنبه نماینده سازمان در این کمیسیون حضور خواهد یافت تا اطلاعات فنی و کارشناسی بحث لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به نمایندگان و کمیسیون تلفیق ارائه کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس ایرادات وارده توسط مجلس به بودجه سال آینده رفع شود که این اقدام در فضای کمیسیون تلفیق خواهد افتاد.

وی در ادامه با اشاره به ایرادات سازمان بازرسی نسبت به بودجه سال آینده از ارائه تفصیلی آن در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با اشاره به ابلاغ سند ارتقا یافته تحول قوه قضاییه از سوی ریاست قوه حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت:  نقش سازمان بازرسی در این دوره دوم تحولی در مقایسه با گذشته بسیار پررنگ‌تر دیده‌شده که اعمال وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن اجرای آن از نکات موردتوجه این سند  است.

وی افزود: نکات مهم در این سند برای سازمان بازرسی، تأکید بر نظارت‌های الکترونیک و عدم توقف بر نظارت‌های سنتی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان ادامه داد: به دنبال ارتقا زیرساخت‌ها و دسترسی به سامانه‌های اجرایی در حوزه‌های مالی، پولی، بانکی و گمرکی هستیم که با دسترسی سازمان بازرسی و نظارت به لحظه این مجموعه در فرآیندها و عملیات دستگاه‌های اجرایی، عملیات نظارتی را مؤثرتر می‌کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: شاهد تحول در نحوه نظارت خواهیم بود و این تحول در استان‌ها نیز قابل‌مشاهده است؛ زیرا استان‌ها بخش مهم و اساسی سازمان بازرسی است و بازرسی‌های استانی نیز دچار تحول خواهد شد.

وی همچنین در جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی استان که در بازرسی کل استان خراسان شمالی برگزار شد شرکت کرد. حضور در شورای اداری استان، جلسه شورای عالی قوه قضاییه در استان و جلسه قضات و کارکنان دستگاه قضائی که با حضور آیت‌الله رییسی برگزار شد نیز از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه رییس سازمان بازرسی کل کشور به شهرستان بجنورد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز