خبرگزاری کار ایران

تحول در دادسراها با تشکیل اتاق‌های دادرسی الکترونیک در مراجع قضایی سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۳۳۵

معاون نظارت و هماهنگی امور دادسراها و ضابطین دادستانی کل کشور گفت: تحقق کامل دادرسی الکترونیکی در دادسرا‌های سراسر کشور در دستور کار معاونت نظارت دادستانی کل کشور قرار دارد و این موضوع با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها به طور جدی در حال پیگیری است.

به گزارش ایلنا، عبدالصمد خرم آبادی با اشاره به برگزاری دادرسی‌های الکترونیک در دادسراهای کشور، اظهار کرد: علیرغم اینکه در ابتدای شیوع کرونا این بیماری در همه زمینه‌ها یک تهدید بزرگ برای کشور محسوب می‌شد، اما به حول و قوه الهی دستگاه قضایی با تبدیل این تهدید به فرصت، دادرسی الکترونیکی را با سرعت زاید الوصفی در مراجع قضایی سراسر کشور توسعه داده است.

وی افزود: در اجرای مصوبات جلسات شورای عالی قوه قضاییه و دستور دادستان کل کشور، موضوع تحقق کامل دادرسی الکترونیکی در دادسرا‌های سراسر کشور در دستور کار معاونت نظارت دادستانی کل کشور قرار دارد و این موضوع با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها به طور جدی در حال پیگیری است.

معاون نظارت و هماهنگی امور دادسراها و ضابطین دادستانی کل کشور خاطرنشان کرد: تاکنون با همکاری بسیار خوب روسای دادگستری، دادستان‌ها، سازمان زندان‌ها و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در اکثر قریب به اتفاق دادسرا‌های کشور اقدامات موثری برای ایجاد «اتاق‌های دادرسی الکترونیکی» به عمل آمده است.

خرم آبادی بیان داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکنون ۱۴۰۰ اتاق دادرسی الکترونیکی در شعب مختلف حوزه‌های قضاییه سراسر کشور ایجاد شده و در ۴ ماهه گذشته ۳۲۰۰۰ جلسه دادرسی الکترونیکی برگزار شده است.

وی یادآور شد: ایجاد اتاق‌های دادرسی الکترونیکی باعث شده بدون اینکه زندانی از زندان به مرجع قضایی اعزام شود، قاضی پرونده با ارتباط تصویری از راه دور با زندانیان تحقیقات لازم را به عمل آورده و اظهارات و مدافعات آن‌ها را اخذ و پس از امضای الکترونیکی مطالب توسط زندانی، پرونده را رسیدگی نماید.

معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: چنانچه دادرسی الکترونیکی به طور کامل در دستگاه قضایی محقق شود، بسیاری از مشکلات مرتبط با بدرقه و اعزام زندانی به مراجع قضایی رفع خواهد شد.

این مقام قضایی ادامه داد: به موجب دستور دادستان کل کشور، دادستان‌های عمومی و انقلاب و سایر قضات دادسرا‌های عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور مکلف شده‌اند در مکان‌هایی که اتاق دادرسی الکترونیکی ایجاد شده است با بهره برداری از این امکانات از اعزام زندانیان به مراجع قضایی جلوگیری به عمل آورند.

معاون نظارت و هماهنگی امور دادسراها و ضابطین دادستانی کل کشور خاطرنشان کرد که تکمیل شدن سریع این طرح، نیاز به کمک مالی ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز