خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام رییسی:

فضا باید برای کسانی که به دنبال فساد و آلوده کردن محیط اداری هستند سخت و ناامن شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۱۲۶

رییس دستگاه قضایی با تاکید بر اینکه مطلقاً نباید اجازه دهیم فساد در هیچ کجای نظام اداری لانه کند، خاطر نشان کرد: این کار پیش و بیش از آن که وظیفه دستگاه‌های نظارتی باشد، بر عهده مدیران با کفایت و دلسوز است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر به خراسان شمالی، در جلسه شورای اداری این استان سخن می‌گفت، اظهار داشت: امروز راهبرد اساسی ما خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم هاست که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: این راهبرد باید در همه حوزه‌ها به ویژه اقتصادی و علم و فناوری و امنیتی مورد توجه قرار گیرد تا ایران قوی شکل بگیرد.

رئیسی گفت: در هر حوزه که بیشترین تحریم‌ها را داشتیم با همت و مجاهدت دانشمندان عزیزمان بیشتر پیشرفت کردیم و اگر تحریم‌ها موثر بود نمی‌توانستیم به توانمندی هسته‌ای و دفاعی دست یابیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: گاهی در صنعت هسته‌ای یک قطعه را که ممکن بود کاربرد دوگانه داشته باشد، از طریق ۱۰ واسطه تهیه کرده ایم، اما با وجود همه خباثت‌ها و تحریم‌های دشمن صنعت هسته‌ای ما بومی شده است.

وی افزود: دلیل حقد و کینه دشمن نسبت به دانشمندان هسته‌ای ما همچون شهید فخری زاده این است که علیرغم تحریم ها، به اقرار دوست و دشمن به موفقیت‌های بسیار چشمگیر در این عرصه رسیده ایم.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند راهبرد ما خنثی سازی تحریم هاست، معلوم است که این راهبرد کاملاً جواب داده و تحقق پذیر است.

رئیسی بر همین اساس بر لزوم توسعه استان خراسان شمالی به ویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری تاکید.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش با تاکید بر حمایت قاطع دستگاه قضا از مدیران شجاع و خطرپذیر، پشتیبانی از مدیران ریسک‌پذیری را که مجدانه و مجاهدانه به دنبال تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های دشمنان هستند، وظیفه‌ای همگانی دانست.

وی افزود: رزمندگان عزیز و جانبازان ما در دوران جنگ ثابت کردند که می‌توانیم بسیاری از کار‌های به‌ظاهر نشدنی که دشمن برای آن‌ها مانع تراشی می‌کند، انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم رفع موانع رشد اقتصادی و تولید، قاچاق سازمان یافته کالا را از جمله این موانع دانست و مبارزه قاطع با آن را متذکر شد.

بروکراسی پیچیده اداری از دیگر موانع تولید و سرمایه گذاری بود که رئیسی با تاکید بر لزوم رفع آن اظهار داشت: گاهی یک سرمایه گذار در نظام اداری با هفت خوان و به تعبیر رهبر انقلاب با ۷۰ خوان مواجه می‌شود که او را از سرمایه‌گذاری پشیمان می‌کند.

رئیس قوه قضاییه از مدیران مصصم و با اراده خواست که این موانع را از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته و مسیر دسترسی آن‌ها به مجوز‌ها را کوتاه کنند.

رئیسی بر همین اساس متذکر شد که میدان کار باید برای سرمایه گذاران باز و عرصه برای مفسدین ناامن باشد.

رئیس دستگاه قضا گفت: فضا باید برای کسانی که به دنبال فساد، رشوه، رانت خواری و آلوده کردن محیط اداری هستند سخت و ناامن شود.

وی با بیان این که مطلقاً نباید اجازه دهیم فساد در هیچ کجای نظام اداری لانه کند، خاطر نشان کرد: این کار پیش و بیش از آن که وظیفه دستگاه‌های نظارتی باشد، بر عهده مدیران با کفایت و دلسوز است.

رئیس قوه قضاییه گفت: خوشبختانه امروز نیروی انسانی متعهد، کارآمد و معتقد به انقلاب و نظام در ادارات کم نداریم که اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین فسادی در نظام اداری رخ دهد.

رئیسی با اشاره به سال پایانی فعالیت دولت، از مسئولان اجرایی خواست که کار‌های بر زمین مانده را با تلاش مضاعف پیگیری کنند و تاکید مقام معظم رهبری بر انسجام و پیگیری امور تا حصول نتیجه را در دستور کار قرار دهند.

رئیس دستگاه قضا با تقدیر از نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی خراسان شمالی در تامین امنیت استان اظهار داشت: امنیت موهبت الهی برای جامعه است که نباید اجازه داد افراد شرور تحت هیچ شرایطی آن را مخدوش کنند.

وی افزود: امروز برای داشتن امنیت در کشور مرهون زحمات نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی و مرزبانان غیور هستیم که حافظ تمامیت ارضی کشورند.

رئیس قوه قضاییه در عین حال به نیرو‌های مسلح از جمله ناجا، سپاه و بسیج متذکر شد که مطلقاً به اشرار مجال ندهند کوچک‌ترین شرارت و ناامنی را انجام دهند.

رئیسی همچنین از تلاش‌ها و زحمات همکاران دستگاه قضا در استان خراسان شمالی در رسیدگی به امور مردم و توجه به تامین امنیت، حمایت از تولید و مبارزه با فساد تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز