خبرگزاری کار ایران

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا:

جلسات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از شنبه آغاز می‌شود/ ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری در بودجه سال آینده وجود دارد/ هزینه‌های جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۸۳۸

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: جلسات رسمی این کمیسیون از روز شنبه با حضور اعضا و بر اساس آئین‌نامه تدوین شده آغاز می‌شود.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق سال ۱۴۰۰ گفت:اولین جلسه کمیسیون تلفیق روز چهارشنبه برگزار و در آن آیین نامه داخلی و کمیسیون تدوین و موضوعات را مشخص کردیم.

این عضو کمیسیون تلفیق سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: جلسات کمیسیون تلفیق از روز شنبه به صورت رسمی و بر اساس آیین‌نامه مصوب و با حضور اعضا برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که بحث‌های مفصلی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ وجود دارد، عنوان کرد: کسری که در بودجه مشاهده می‌شود یک دلیلش به خاطر صندوق توسعه ملی و حذف بند یک تبصره ۴ است که دولت بر روی آن حساب کرده بود که حذف همین امر، کسری را از ۱۹۰ هزار میلیارد تومان به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسانده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره بررسی بودجه در کمیسیون متبوعش نیز گفت:موضوع مهم و قابل توجهی که دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ انجام داده است این است که تنها ۱۲ درصد بودجه را به حوزه‌های عمرانی اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که عمران حوزه‌ پیشران اقتصاد کشور است، اظهار داشت: اغلب پروژه‌ها در بحث عمرانی برای مناطق محروم بوده که شامل جاده، مراکز درمانی و بیمارستان و ... می شود که از یک سو به ایجاد اشتغال و از سوی دیگر به تولید می‌انجامد.

یوسفی تاکید کرد: بخش عمران است که می‌تواند مولد تولید و کسب و کار باشد تا از رکودی که در این مورد داریم، عبور کنیم.

نماینده مردم اهواز خاطر نشان کرد: از بخش عمرانی است که می‌توانیم درآمدهای مالیاتی را بالا ببریم یعنی وقتی پروژه شروع می‌شود پیمانکار پای کار می‌آید و دولت به عنوان بزرگترین دستگاه کشور می‌تواند از این افراد با پروژه‌های عمرانی مالیات اخذ کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اختصاص ۱۲ درصدی بودجه سال ۱۴۰۰ به بخش عمرانی در حالی است که در بخش جاری ۵۰ درصد رشد داشته که این نشان می‌دهد توازن بر هم خورده است.

وی در پایان گفت: عملاً این بودجه به شدت مشکلات زیرساختی دارد که باید بر روی آن بحث شود، چرا که کارایی ندارد و نمی‌تواند مشکلات را حل و فصل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز