خبرگزاری کار ایران

روحانی در نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس:

مردم از مسئولان انتظار دارند امور کشور به دلیل اختلاف سلیقه و نظرها متوقف نماند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۲۶۰

نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس در مورد بودجه ۱۴۰۰ کل کشورعصر سه شنبه با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد اقتصادی دولت و رئیس و برخی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در ابتدای این جلسه با اشاره به حکمت و سابقه تشکیل چنین نشست های مشورتی میان دولت و مجلس در سال های گذشته، تصریح کرد: هر ساله پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و پیش از شروع بررسی آن در کمیسیون تلفیق، مقامات اقتصادی دولت و مسئولین تدوین بودجه در سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق نشست مشترکی برگزار می‌کردند و پس از طرح مباحث مرتبط با لایحه بودجه از سوی دو طرف، نتایج بسیار سودمند و پرفایده ای در زمینه  بررسی لایحه در صحن مجلس بدست می آمد و باعث نزدیک شدن نگرش و نظرات دولت و مجلس در خصوص لایحه بودجه سال آینده می شد.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد این جلسه مشترک نیز در بررسی و تصویب لایحه بودجه در مجلس مفید و موثر واقع شود و دو طرف بتوانند با بیان نظرات و دیدگاه های خود و با تشریح و تبیین الزامات ، اقتضائات و مولفه هایی که بودجه سال که می بایست بر اساس آن تنظیم شود، به یک اشتراک نظر برسند.

در این جلسه رئیس سازمان برنامه  و بودجه گزارشی از منابع و مصارف در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارایه کرد و راه‌های تحقق رهنموهای مقام معظم رهبری در بودجه سال آینده را بیان کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش های دولت در سال های گذشته و ارایه لایحه بودجه در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی ، آنرا یک ضرورت خواند و اظهار امیدواری کرد مجلس محترم نیز لایحه بودجه را در زمان تعیین شده بررسی و دولت هم بتواند آیین نامه  مرتبط با بودجه را در زمان مقرر تصویب و اجرا کند.

 روحانی با بیان اینکه تصویب لایحه بودجه در موعد مقرر نیز ضرورت است، گفت: شرایط کشور ایجاب می کند تا با حفظ انسجام و اراده ای مشترک میان مسئولین، خدمت به مردم با سرعت و دقت پیگیری و انجام گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم از مسئولان کشور انتظار دارند با حساسیت و جدیت وظایف خود را به انجام برسانند و امور کشور به دلیل  اختلاف سلیقه و نظرها متوقف نماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز