خبرگزاری کار ایران

دیدار مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان با ظریف

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۰۰۵

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حمدالله محب که به منظور انجام سفری یک روزه و دیدار با مقامات ایرانی در تهران حضور دارد، پیش از ظهر امروز (سه شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار حمایت از جمهوری اسلامی افغانستان را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران خواند و با اشاره به لزوم خروج آمریکا از افغانستان اظهار داشت: ما راه‌حل فراگیر سیاسی با حضور همه گروه‌های افغانستانی را بهترین تضمین کننده صلح پایدار در این کشور  می‌دانیم. 

ظریف با تاکید بر ضرورت تعمیق رایزنی‌ها بین دو کشور دوست و همسایه در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، از افتتاح راه آهن خواف - هرات ابراز خرسندی کرد و آن را زمینه‌ای برای گسترش همکاری‌های دو کشور و ارتباط سریع‌تر با مناطق شرقی ارزیابی کرد و افزود: ضرورت دارد در جهت افزایش همکاری‌های مرزی، گذرگاه دوغارون بهینه‌سازی شود.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات مربوط به گفت‌وگوهای صلح،  از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت افغانستان قدردانی کرد و بر ضرورت گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی فیمابین تاکید کرد.

حمد الله محب همچنین  با اشاره به افتتاح راه آهن خواف - هرات، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های منطقه‌ای با این گونه خطوط ارتباطی تقویت شود.

همکاری‌ها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی، برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور و پیگیری پروژه‌های دیگر در دست انجام و به ویژه همکاری بیشتر در حوزه آب، از محورهای دیگر مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز