خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت وگو با ایلنا:

با هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از خانه‌های خالی مخالف هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۶۱۳

​سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون عمران با هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از خانه‌های خالی مخالف است.

سید البرز حسینی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون عمران گفت: در این نشست، بندها و تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنی تبصره ۱ این لایحه در مورد میزان صادرات نفت و اعتبارات گازرسانی به روستا و همچنین اعتبارات شهرداری ها برای توسعه قطار شهری  بررسی شد، همچنین در بررسی بند الف تبصره ۴ لایحه بودجه به بانک ها اجازه داده شد در سال ۱۴۰۰ از محل منابع خود تسهیلاتی را برای بخش خصوصی، غیردولتی و تعاونی ها جهت طرح های توسعه ای بالادستی وزارت نفت و همچنین طرح های توسعه ای حوزه صنعت، معدن و برق ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس بند ب تبصره ۴ لایحه بودجه، بانک ها مجازند تسهیلات ارزی را برای طرح های توسعه ای حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری ارائه کنند، همچنین طبق بند الف تبصره ۵ لایحه بودجه، دولت نسبت به انتشار ۶۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای کلیه دستگاه ها اقدام می کرد که با نظر اعضای این کمیسیون، این اعتبار به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: همچنین در بررسی بند ب تبصره ۵ لایحه بودجه با نظر نمایندگان مقرر شد که اعتباری حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از محل فروش اوراق مالی اسلامی برای اجرای طرح های عمرانی در نظر گرفته شود، البته این اعتبار در لایحه دولت حدود ۲۳۰ هزار میلیارد ریال بود.همچنین مقرر شد که شهرداری ها برای توسعه حمل و نقل شهری نسبت به انتشار یکصد هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی اقدام کنند. در بحث نوسازی بافت فرسوده شهری نیز از این محل اعتباری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس بند ه تبصره ۵ تبصره بودجه ۱۴۰۰، اعتباری حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از محل انتشار اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در نظر گرفته شود، یکی از موارد مورد بحث، موضوع چگونگی هزینه کرد درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از خانه های خالی بود.دولت در لایحه بودجه به دلیل عدم تصویب نهایی طرح جهش تولید مسکن، محل هزینه کرد درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از خانه های خالی را مشخص کرد که با نظر اعضای کمیسیون عمران، این بند حذف و پیشنهاد شد که تمام منابع درآمدی حوزه مسکن برای اجرای طرح جهش تولید هزینه شود، البته نمایندگان در نشست عصر در این رابطه تصمیم گیری خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز