خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان عقیدتی وزارت دفاع:

حدود ۵۰ هزار پرستار مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند/ به جامعه پرستاری احساس دین می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۱۹۲

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: پرستاران شایسته‌ احترام، تجلیل و ستایش از طرف مردم و مسئولین ‌هستند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز پرستار و ولادت حضرت زینب کبری(س) با حضور در بیمارستان شهید چمران در دیدار کادر درمان و پرستاران این بیمارستان که با حضور سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت به ویژه دو شهید مدافع سلامت وزارت دفاع اظهارکرد: پرستاران شایسته‌ احترام، تجلیل و ستایش از طرف مردم و مسئولین ‌هستند.  

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه ولادت حضرت زینب (س) به حق روز پرستار نامگذاری شده است افزود: این نامگذاری جالب و زیباست؛ پرستاران ما در دوران دفاع مقدس فداکاری خود را نشان داده بودند و این بار نیز در جریان مبارزه با ویروس منحوس کرونا لیاقت خود را باردیگر نشان دادند. در مبارزه با کرونا بسیاری از پرستاران و پزشکان ما جان خود را از دست داده‌اند؛ لذا ما به جامعه پرستاری احساس دین می‌کنیم.

آقاجانپور با بیان اینکه پنجم ماه جمادی الاول در تاریخ اسلام و ایران یک روز ماندگار و تاریخی است، تصریح کرد: در این روز اولین دختر از خانواده فاطمی و علوی متولد شد. نام او را زینب نهادند تا زینب پدر باشد.

وی  با اشاره به برخی القاب ایشان از جمله عالمه غیر معلمه؛ فهمه غیرمفهمه، نائبه الزهراء، نائبه الحسین، گفت: زینب(س) بی‌شک از مصادیق کامل عبادت کنندگان الهی است؛ او که در دامن پدر و مادری چون علی (ع) و فاطمه (س) پرورش یافته نمونه عینی از عبادت  و بندگی را به جهانیان نشان داد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در همین زمینه تصریح کرد: هنگامی که امام حسین علیه السلام برای وداع حضرت زینب آمد از جمله سخنانی که به او فرمود این بود که یا اُخْتاه! لا تَنْسِنی فی نافلةِ اللَّیْل؛ خواهر جان! مرا در نماز شب فراموش نکن.

آقاجانپور با بیان حدیثی از حضرت زین العابدین علیه السلام خاطرنشان کرد: در واقعه کربلا مصیبت‌های وارد شده بر حضرت زینب کبری از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام هیچ‌گاه باعث نشد نماز شب این بانوی بزرگوار ترک شود و این موضوع بیانگر زهد حضرت زینب (س) است.

وی ادامه داد: بعد از حادثه سهمگین عاشورا زینب کبری سلام الله علیها، کمال فهم و کیاست و عقل را به خرج داد، این جاست که انسان متوجه می شود که لقب «عقیله» و «عالمة غیرمعلمة و فهمة غیر مفهمة» جزوی از خصوصیات ذات اوست.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه برخی علم دارند اما بصیرت ندارند، گفت: این عده از افراد در موضع‌گیری‌ها و سخن گفتن‌شان به نفع دشمن عمل می‌کنند و به نوعی آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

آقاجانپور با بیان اینکه در دوران پیامبر برخی از صحابه نیز دارای چنین خصوصیتی بودند افزود: این عده به دلیل بی‌بصیرتی ضربه‌هایی به اسلام و نظام اسلامی وارد ساختند؛ چرا که اگر چه عالم و دانشمند بودند اما زا بصیرت و آگاهی لازم برخوردار نبودند.

وی با بیان بحث عقیله بودن حضرت زینب سلام الله علیها گفت: حضرت زینب(س) دارای عقل و تدبیر بود اما عقل و تدبیر بر دو نوع است؛ عقل و تدبیر مادی و عقل و تدبیر معنوی.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: براساس عقل و تدبیر مادی امام حسین علیه السلام با امکانات محدود خود نباید در مقابل یزید ایستادگی می‌کرد؛ اما عقل معنوی ایجاب کرد که برای حفظ و صیانت از اسلام جان خود فدا کند؛ و حضرت زینب نیز با چنین عقلی (معنوی) تا لحظه آخر عمر خود در رکاب و مکتب امام حسین(ع) ایستادگی و مصیبت های  بسیاری  را تحمل نمود و رسالت و مأموریت خویش را  به عنوان اولین سفیر نهضت حسینی در راه دفاع از اسلام و همچنین به عنوان یک پرستار به خوبی ایفا کرد.

آقاجانپور خطاب به پرستاران اظهار داشت: کادر درمان و پرستاران در این شغل شریف باید در ارائه خدمت به مردم همچون حضرت زینب(س) رفتار و عمل کنند.

وی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: برای ملت ها آزمون هایی به وجود می‌آید که آنها را در معرض آن آزمون قرار می دهد؛ برای ملت ایران آزمون جنگ پیش آمد که  با وجود پشتیبانی همه جانبه نظام سلطه از صدام،  پیر و جوان در صحنه حاضر شدند و حماسه آفریدند و امروز ملت در برابر دشمنی که به وضوح دیده نمی‌شود (کرونا) قرار گرفته‌اند و در صحنه حاضر شده اند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه پرستاران به عنوان پیشقراولان مدافع سلامت در این صحنه حضوری موثرتر دارند، گفت: حدود ۵۰ هزار پرستار مبتلا به ویروس منحوس کرونا شده‌اند و این جامعه تاکنون ۱۴۰ شهید مدافع سلامت را تقدیم کرده است.

آقاجانپور خاطرنشان کرد: وزارت دفاع همچنان که وظیفه دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح را به عهده دارد که این موضوع موجب افتخار و مباهات کشور و نظام اسلامی است،  در عرصه سلامت نیز با فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تشکیل قرارگاه امام رضا(ع) وارد عمل شد و کمک‌های شایانی را با تولید تجهیزات بهداشتی و درمانی به بخش بهداشت و درمان کشور کرد.

وی با بیان اینکه مصیبت‌ها و خدمات بزرگ،  پاداش بزرگی نیز دارد خطاب به پرستاران گفت:  قطعاً زحمات و جانفشانی شبانه روزی شما عزیزان در نزد خدای متعال اجر و ثوابی چند برابری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز