خبرگزاری کار ایران

سحنگوی دولت:

"پرستاران" قهرمانان تاریخ‌ساز ما هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۱۴۸

سحنگوی دولت گفت: ما در دولت در قبال پرستاران وظیفه داریم و در تلاشیم پرستاران تامین اجتماعی نیز مشمول تصمیماتی شوند که برای پرستاران بخش دولتی گرفته شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» سخنگوی دولت در مراسم گرامی‌داشت روز پرستار در بیمارستان شهید لواسانی ضمن تبریک و قدردانی از پرستاران، بیان کرد: امروز اینجا حضور دارم تا از پرستارانی که در این ده ماه از روح و جانشان مایه گذاشتند، قدردانی از طرف دولت را ابلاغ کنم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم تاریخ هر جامعه‌ای ورق زدن تقویم آن نیست، بلکه اتفاقات مهم تاریخ آن جامعه را رقم می‌زند، هر جامعه‌ای هم تاریخش توام با اتفاقات در هر برهه است و آن اتفاقات نقاط عطف هر جامعه هستند و هر دوره، قهرمانان خودش را داشته است.

ربیعی افزود: هر کدام از ما روزهایی داریم که بر دیگر لحظات سایه می‌اندازد و تا همیشه آن روزها همراه جامعه خواهد ماند، همچون روزهای شیوع کرونا که سپری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این چند ماه ما با دو ویروس در حال جنگ بودیم، ویروس کرونا و تحریم که فشار بسیاری را بر ما و دهک‌های مختلف جامعه وارد کرد که بخشی از آن را قدرت ظالمانه‌ی آمریکا تحمیل کرد.

ربیعی بیان کرد: اما در این شرایط ما چاره‌ای جز دفاع جان‌ها در برابر ویروس و تحریم نداشتیم و این موضوع کار بسیار دشواری بود که بنظر من قهرمانان تاریخ ساز ما، پرستاران هستند، به خصوص در اوایل شیوع کرونا که همه شوکه بودیم، این موضوع را در روزهایی که خودم درگیر کرونا بودم هم در خاطراتم نوشتم، بحران کرونا باعث تنهای آدم‌ها در جامعه شده است و در این دوره بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا سایه سار و همدم یک دیگر باشیم که جامعه‌ی پرستاری الگوی خوبی برای این مسئله بود.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: صبر یکی از ویژگی‌های حضرت زینب بود و این ویژگی در جامعه‌ی پرستاران هم دیده می‌شود، جنبه‌ی رفتاری دیگر ایشان عبور از بحران بود که این رفتار کاملا در پرستاران دیده می‌شود که فکر می‌کنم امسال نامگذاری روز پرستار در کنار این روز مبارک به خوبی خودش را نشان می‌دهد، در صورتی که متاسفانه ما از فعالیت پرستار فقط جنبه فیزیکی دیدیم در صورتی که حالت روحی و عاطفی پرستار خیلی دیده نمی شود که در این روز مبارک بنظرم جلوه گری می‌کند.

او گفت: فکر می‌کنم نیاز است تا نقش نظام پرستاری و جامعه پرستاری را در برنامه ریزی‌های سلامت بیشتر ببینیم که این موضوع باعث ارتقای این جامعه هم خواهد شد.

ربیعی در پایان گفت: کرونا تمام می‌شود اما حضور آن در تاریخ تمام نخواهد شد.

در پایان این مراسم به مناسبت روز پرستار در بیمارستان شهید لواسانی از پرستاران نمونه تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز