خبرگزاری کار ایران

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی:

ترورها نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند/ با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، تنش میان واشنگتن و تهران کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۱۰۷

یک استاد روابط بین‌الملل با تاکید بر اینکه ترورها بازدارنده برنامه هسته‌ای ایران نیست، گفت: اسرائیل هرکاری را برای سخت کردن بازگشت رئیس‌جمهور جدید آمریکا به برجام انجام می‌دهد.

ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درخصوص تنش در روابط تهران و واشنگتن و همچنین سیاست احتمالی دولت جدید آمریکا در قبال ایران بیان کرد. 

ترورها نمی‌تواند ایران را متوقف کند

اسرائیل هرکاری برای سخت کردن کار بایدن برای بازگشت به برجام می‌کند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه دولتی می تواند مسئول ترور دانشمند هسته‌ای ایران باشد، گفت: هیچ اتهامی را مشاهده نکرده‌ام که عربستان سعودی در آن ترور کمک کرده باشد؛ به طور معمول این ترور به اسرائیل نسبت داده می‌شود و من هم فکر می‌کنم اسرائیل فخری‌زاده را ترور کرده چرا که تل‌آویو می‌خواهد حتی پیش از شروع به کار دولت جدید در آمریکا هر کاری را برای سخت‌تر کردن مسیر «جو بایدن» برای بازگشت به برجام انجام دهد.   

وی ادامه داد: من با ترور مخالف هستم؛ فخری زاده فقط یک فیزیکدان هسته‌ای بود و اگر هر دانشمندی کشته شود یک ایرانی دیگر می‌تواند فیزیک هسته‌ای را بیاموزد. اسرائیل با این بهانه که ایران از حذف این کشور صحبت می‌کند انگیزه پیدا کرده و برای حذف دانشمندان ایرانی تلاش می‌کند. 

این استاد دانشگاه گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا مایل است دوباره به برجام بپیوندد اما ایرانی‌ها خواستار آن شده‌اند که جبران خسارت شود و بایدن نمی تواند آن را توسط سنا تأیید کند و حتی اگر دموکرات‌ها هم کنترل سنا را در دست بگیرند این کار برای بایدن سخت است.  

تنش با بایدن کاهش می یابد

وی افزود: من فکر می کنم که تنش در روابط دو کشور کاهش می‌یابد چرا که معتقد نیستم بایدن مانند ترامپ روی ایران متمرکز شود و مدام در این باره حرف بزند؛ از طرف دیگر البته فکر می‌کنم تنش به افراد قدرتمند کمک می‌کند و من فکر می‌کنم خیلی‌ها خواهان تداوم تنش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز