خبرگزاری کار ایران

مری تایمز اگزکیتیو بررسی کرد؛

تاثیر تحریم‌ها بر روابط قدرتمند ایران و ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۸۶۶

مری تایمز اگزکیتیو بر تاثیر تحریم بر روابط ایران و ونزوئلا پرداخت.

به گزازش ایلنا به نقل از مری تایمز اگزکیوتیو، ونزوئلا و ایران به عنوان کشورهای تحریم شده با همپوشانی منافع اقتصادی، روابط دیرینه‌ای از جمله شبکه‌های تثبیت شده برای تجارت، بانکداری و سرمایه گذاری متقابل دارند. در دولت قبلی، دولت رئیس‌جمهور وقت ونزوئلا، هوگو چاوز به کمک به تهران در فرار از تحریم‌ها، تامین‌ مکان امن برای عناصر سازمان تروریستی متهم شد.

ایران می گوید به تازگی دو مینی زیر دریایی الکتریکی دیزلی کلاس فاتح  را به بهره برداری رسانده است که هر کدام قادر به زیر آب رفتن به عمق ۲۰۰متر هستند و به مدت پنج هفته بدون نیاز به  دوباره پر شدن کار می کنند. به گفته تحلیلگران دفاعی غرب، یکی نوسازی شده و دومی جدید است. همچنین یک کشتی جنگی جدید به نام  سهند به ایران اضافه شده است.

نیروی دریایی ایران ادعا می کند که کشتی ۱۳۰۰ تنی سهند دارای ویژگی‌های مخفی شدن بوده که به معنای کاهش نشانه‌های  رادار  است. گفته می شود که سهند قادر است به مدت پنج ماه بدون تأمین سوخت مجدد کار کند.

ایران ادعا می‌کند کشتی‌های تازه راه اندازی شده شواهدی از توانایی آن در مقاومت در برابر اقدامات تحریم دولت ترامپ است که مجازات‌های شدیدی را برای شرکت های خارجی که با بخش های انرژی، دریایی و دفاعی ایران تجارت می‌کنند، تحمیل می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز