خبرگزاری کار ایران

قالیباف در صحن مجلس:

محدود کردن شرایط ثبت‌نام چه ضرورتی دارد؟/ تشخیص صلاحیت افراد بر عهده شورای نگهبان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۸۲۶

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:محدود کردن شرایط ثبت‌نام چه ضرورتی دارد؟ تشخیص صلاحیت افراد پس از ثبت‌نام به عهده شورای نگهبان است و مجلس فقط وضعیت نابسامان پیش از ثبت‌نام را ساماندهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ آذر) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل (۱۱۰) قانون اساسی گفت: قانون نباید دارای ابهام باشد.در بند (ب) و (چ) ماده (۱) اصلاح قانون انتخابات شاهد ابهام در قانون‌گذاری هستیم؛ آیا در تصویب بند (ب) مربوط به معاونین قوا، مقصود معاونین رئیس قوا مانند معاونین قوانین یا نظارت در مجلس است یا نواب رئیس.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بند (چ) نیز مشخص نکرده است که مقصود از کلانشهر چه شهرهایی است؛ کلانشهر یک واژه کلی است که نباید در قانون بیاید لذا درخواست دارم در این موارد رفع ابهام صورت گیرد.

 قالیباف که ریاست مجلس را بر عهده دارد، بیان کرد:  باید توجه داشت که موارد مصوب در قانون مربوط به تشخیص صلاحیت افراد نیست بلکه این موارد برای فقط برای ثبت‌نام افراد در انتخابات است. پیش از این هر کس که سواد خواندن و نوشتن داشت در انتخابات ثبت‌نام می‌کرد و این قانون برای ساماندهی این مسئله است.

وی ادامه داد:بنابراین نباید فضا را محدود و تنگ کرد چرا که ما در این قانون کار تشخیص صلاحیت را انجام نمی‌دهیم. البته چون به مسئله کلانشهرها اشاره کردید باید عنوان کنم که کلانشهر در وزارت کشور دارای تعریف است و شهرهایی که بالای یک میلیون جمعیت دارند کلانشهر محسوب می‌شوند. در مورد معاونین هم رفع ابهام صورت گرفته است.

قالیباف افزود:محدود کردن شرایط ثبت‌نام چه ضرورتی دارد؟ تشخیص صلاحیت افراد پس از ثبت‌نام به عهده شورای نگهبان است و مجلس فقط وضعیت نابسامان پیش از ثبت‌نام را ساماندهی می‌کند. لذا باید اجازه دهیم افراد بیشتری در این چارچوب بتوانند ثبت‌نام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز