خبرگزاری کار ایران

نامه ایران به گوترش و رئیس شورای امنیت درباره گزارش دبیرکل در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۷۸۶

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره گزارش دبیرکل در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱، واشنگتن را ناقض فاحش برجام خواند و بر لزوم بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی توافق تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، مجید تخت روانچی در نامه ای به دبیر کل و رئیس دوره ای شورای امنیت، ارزیابی ایران از گزارش اخیر دبیرکل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ را تشریح کرد.

نماینده ایران در این نامه، ضمن اشاره به بخش هایی از گزارش دبیرکل، واشنگتن را ناقض فاحش توافقنامه هسته ای خواند و بر لزوم بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام اشاره کرد. 

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین کاهش تعهدات هسته ای ایران را نتیجه قهری نقض توافق توسط دیگر طرف ها و مطابق با حقوق ایران در برجام برشمرد و ضمن اشاره به اینکه وعده کشورهای اروپایی برای تضمین تداوم روابط اقتصادی پیش بینی شده در برجام با ایران و ایجاد سامانه اینستکس، افزود: این سامانه پس از دوسال باید کارایی خود را به اثبات برساند. 

تخت روانچی ضمن اشاره به طرح ترور شهید محسن فخری زاده در گزارش دبیرکل، نحوه طرح موضوع را در این گزارش به هیچ عنوان کافی ندانست و افزود که این ترور در کنار ترور سال گذشته سردار سلیمانی، جنایت های آشکار و تروریستی هستند که باید به صورت صریح و بدون لکنت زبان محکوم شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز