خبرگزاری کار ایران

مهدوی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جلوی بازداشت بدهکاران مالی را می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۵۶۴

رییس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: با وجود اینکه ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی بازداشت را در نظر گرفته است اما نهایت سعی ما این است که به هیچ وجه هیچ بدهکار مالی بازداشت نشود.

غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقدامات شوراهای حل اختلاف برای عدم بازداشت فرد ناتوان در پرداخت مهریه، اظهار کرد: نهایت سعی ما این است که به هیچ وجه هیچ بدهکار مالی بازداشت نشود هرچند که ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی بازداشت را در نظر گرفته است اما در مجموع برای ما بازداشت آخرین مرحله است.

رییس شورای حل اختلاف استان تهران افزود: بر همین اساس اخیراً حتی یک مورد بازداشتی در شوراهای حل اختلاف نداشتیم. البته در سه ماهه چندین مورد بوده است اما سریعاً‌ هر آنچه در توانمان است با اصلاح ذات‌البین سازش می‌دهیم و این سازش‌ها اکثراً توسط خیرین و فعالان شوراهای حل اختلاف انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از رسالت‌های شوراهای حل اختلاف، رسیدگی به مسائل و اختلافات خانوادگی است بر همین اساس ما در چندین مجتمع که شعبات ویژه صلح و سازش ایجاد کردیم، بسیار موفق عمل کرده‌ایم از جمله در مجتمع ۲۳ شورای حل اختلاف بالای ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده، به صلح و سازش ختم شده است و در سایر مجتمع‌ها نیز بسیار موفق عمل شده  است.تأکید ما هم بر این است که منویات رئیس قوه قضاییه را عملی کنیم و همه پرونده هایی که به ما ارجاع می‌شود به صلح و سازش ختم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز