خبرگزاری کار ایران

مصدق در آئین افتتاحیه کلینیک معاضدت حقوق شهروندی:

توجه به اصل مشارکت و مساعدت از آموزه‌های دینی ما است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۳۴۳

معاون حقوقی قوه قضائیه در آئین افتتاح کلینیک معاضدت حقوق شهروندی، افتتاح این کلینیک را پسندیده دانست و گفت: توجه به اصل مشارکت و مساعدت از آموزه‌های دینی ماست بر همین اساس اقدام کانون وکلای دادگستری مرکز برای تأسیس کلینیک تخصصی حقوق شهروندی در قالب کلینیک معاضدت حقوق شهروندی در جهت توسعه و ترویج حقوق شهروندی اقدام مبارکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مصدق در مراسم افتتاح کلینیک معاضدت حقوق شهروندی که در مرکز کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: از آنجایی که ترویج حقوق شهروندی و اهمیت دادن به حقوق انسان‌ها از آموزه‌های دینی و مورد تاکید قانون اساسی ما به خصوص نسبت به افراد در معرض خطر مانند کودکان و زنان است، اقدام کانون وکلای دادگستری مرکز برای تأسیس کلینیک تخصصی حقوق شهروندی در قالب کلینیک معاضدت حقوق شهروندی در جهت توسعه و ترویج حقوق شهروندی اقدام مبارکی است.

وی ادامه داد: شما امروز با افتتاح این کلینیک قصد دارید بیش از پیش در خصوص منع خشونت خانگی، خدماتی ارائه دهید که این اقدام بسیار مبارک و پسندیده‌ است. 

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه بیان کرد: وجود کلینیک‌های تخصصی حقوقی در کشور ما یک نهاد نوپاست و نیاز به حمایت دارد و مزیت‌های فراوان دارد از جمله اینکه توجه به اصل مشارکت و مساعدت که از آموزه‌های دینی ماست؛ افتتاح این کلینیک یعنی توجه دادن مردم به این قضیه که کانون وکلای دادگستری مرکز اهمیت خاص برای این موضوع قائل است. متأسفانه در کشور ما به این اصل بسیار مهم اهمیت داده نشده است.

وی افزود: همچنین به اصل پیوست تئوری و عمل نیز باید توجه ویژه شود چون متأسفانه خلأ آن هم در علوم انسانی و هم در علوم پایه مشهود است.

مصدق گفت: قوه قضاییه در این قضیه آمادگی کامل دارد و برای احیا و تعالی حقوق شهروندی مساعدت می‌کند. اگر ما نیم نگاهی به قوانینی که اخیراً تصویب شده داشته باشیم، می‌بینیم که نظام قضایی در خصوص حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه کارهای مهمی انجام داده اما متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز