خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مجلس؛

بندهای حقوقی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون مربوطه ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۱۶۷

نمایندگان مجلس با ارجاع بندهای حقوقی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آذر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با ارجاع جزء (۵) و تبصره آن، جزء (۶) و جزء (۷) بند (ب) ماده (۱) این طرح با ۱۶۱ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و  رأی ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس طی سخنانی درباره ارجاع این اجزا به کمیسیون مربوطه گفت: با توجه به اینکه در جزء (۵) این طرح و تبصره‌اش در خصوص موارد اتهامی حکم صادر نشده و شورای نگهبان تنها در صورت داشتن محکومیت باید اعلام نظر کند لذا باید این جزء برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شود. همچنین در جزء (۶) محکومیت کیفری ذکر شده اما در خصوص محکومیت حقوقی صحبتی نشده است.

وی ادامه داد: در جزء (۷) نیز ابهام وجود دارد و در خصوص آن در بررسی سیاست‌های کلان نظام در مجمع بحث وجود دارد بنابراین از نمایندگان تقاضا می‌شود که با ارجاع این اجزاء به کمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر موافقت کنند.

متن بندهای حقوقی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

جزء (۵) بند (ب): عدم محکومیت به جرائم اقتصادی و انتخاباتی، جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، اقدام بر ضدنظام جمهوری اسلامی ایران، ارتداد، خیانت در امانت و جرائم علیه عفت عمومی.

تبصره - در صورتی که اتهامی در خصوص جرائم موضوع این بند متوجه داوطلبی باشد که واجد شرایط مقرر در این قانون است، شورای نگهبان پس از استماع توضیحات داوطلب در موارد اتهامی و أخذ مدارک مربوطه و حسب لزوم دریافت گزارش یا توضیحات از مراجع ذی صلاح، نسبت به صلاحیت داوطلب تصمیم گیری می نماید.

جزء (۶): عدم محکومیت کیفری مؤثر و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی

جزء (۷) : نداشتن سوء سابقه امنیتی و عدم وابستگی به گروه‌های غیرقانونی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز