خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

انتقال تابعیت از طریق مادر از بهترین اتفاقات اخیر بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۹۸۲

معاون اول رییس جمهوری انتقال تابعیت ایرانی از طریق مادر را از بهترین اتفاقات اخیر در کشور توصیف کرد و گفت: هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق بین تابعیت از طریق مادر یا پدر نباید وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری پس از دریافت گزارش وزیر کشور از اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون و آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، تاکید کرد: تابعیت از طریق مادر هیچ تفاوتی با تابعیت از طریق پدر ندارد و نباید مبنای هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق شود.

در نامه معاون اول رییس جمهوری خطاب به وزیر کشور آمده است: با تشکر از اقدامات انجام شده همکاران ارجمند جنابعالی،  لازم به تاکید است که به نتیجه رسیدن انتقال تابعیت ایرانی از طریق مادر، از بهترین اتفاقات اخیر در کشور بود، تابعیت از طریق مادر هیچ تفاوتی با تابعیت از طریق پدر ندارد و نباید مبنای هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق شود.

این گزارش در بازگشت به دستور قبلی معاون اول رییس جمهوری مبنی بر ضرورت آغاز روند اجرای قانون و آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، از سوی وزیر کشور ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج این بانوان در سال ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شد. پس از ابلاغ آیین‌نامه اجرای آن، وزارت کشور شیوه‌نامه اجرای قانون مربوطه را تدوین و به استانداری‌های سراسر کشور و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرده است.

تاکنون ۳۴ شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی صادر و تحویل آنها شده است.  همچنین تاکنون تعداد ۳۰ هزار و ۸۹۵ مادر ایرانی بالای ۱۸ سال و ۵۰ هزار و ۵۴۱ مادر ایرانی زیر ۱۸ سال برای دریافت شناسنامه فرزندان خود در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نام‌نویسی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز