خبرگزاری کار ایران

درخواست فعالان اجتماعی، سیاسی برای تجدید نظر در حکم مولاوردی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۴۷۹

فعالان اجتماعی، سیاسی و کنش‌گر حقوق زنان در نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه خواستار تجدیدنظر نسبت به حکم محکومیت دو سال و شش ماه حبس تعزیری شهیندخت مولاوردی معاون پیشین امور زنان و خانواده و دستیار ویژه پیشین رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی شدند.

به گزارش ایلنا در بخش‌هایی از این نامه خطاب به حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی آمده است:

انتظار می‌رود اصلاحات و تحولات قضایی که پس از مسئولیت جنابعالی وعده آن داده شده است و بخش‌هایی از آن در مبارزه با مفسدان اقتصادی نمود یافت به حوزه‌های امنیتی و سیاسی نیز تسری یابد و در عالم واقع خروجی دادگاه‌ها و محاکم قضایی کشور احکامی باشد که عدالت، دادگری و انصاف، آن هم در یک نظام اسلامی مصدر و مبنای آن است.

اما گویا اقداماتی مانند سند امنیت قضایی یا آغاز اجرای قانون جرم سیاسی نیز نمی‌تواند مانع آن شود که پرونده فعالان سیاسی منتقد اما دلسوز، سیر قانونی خود را طی کند.صدور حکم دو سال و شش ماه حبس تعزیری برای خانم شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مواردی است که تقویت این باور را شدت دوچندان بخشیده است.

خانم مولاوردی یکی از پاکدست ترین مدیران کشور است که خدمات شایسته و شایان توجهی در زمان مسئولیت خود به انجام رساند و همه شواهد و قرائن حکایت از تعهد، وارستگی، صداقت و سلامت او در زمان مسئولیتش دارد.

جای بسی شگفتی است که با توجه به آشنایی و تخصص ایشان درباره حقوق معاهدات بین‌المللی و دقت نظر و حساسیتی که همواره نسبت به منافع ملی کشور دارند، پرونده‌ای با اتهامات واهی برای ایشان باز می‌شود و به‌رغم دفاعیات مستدل و محکم ایشان حکمی به‌دور از انتظار برای ایشان صادر می‌شود.

آیا مزد خدمت صادقانه، پاکدستی و تلاش برای بهبود و ارتقای جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی چنین حکمی است؟ آیا توجه دارید صدور چنین احکامی چه پیامی را به زنان و جامعه ایران منتقل می‌کند؟

ما امضاکنندگان این نامه ضمن دفاع قاطع از عملکرد خانم مولاوردی در زمان مسئولیت خود در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و حوزه حقوق شهروندی و مجموعه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خیرخواهانه او، اعتراض شدید خود را به برخوردهای صورت‌گرفته و حکم دادگاه اعلام می‌داریم.

 نظر به اهمیت موضوع و سنگینی اتهام و نقش و جایگاه یکی از سرمایه‌های ارزشمند انسانی و نیروهای خدوم جمهوری اسلامی، انتظار رعایت اصول و موازین حقوقی برای همه شهروندان و پیگیری پرونده ایشان را تا تبرئه کامل از شخص جنابعالی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز