خبرگزاری کار ایران

رضازاده در گفت‌وگو با ایلنا:

اظهارات رئیس جمهور ترکیه نباید باعث تفرقه میان ایران و آذربایجان شود/ اسرائیل کوچکتر از آن است که بخواهد در منطقه جایی برای خود داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۹۷۸

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان بسیار عمیق و گسترده است و هر دو باید از سخنان تفرقه آمیز و تنش‌زا دوری و روابط خود را بیش از گذشته مستحکم‌تر کند.

یعقوب رضازاده در  گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که پس از اظهارات رئیس جمهور ترکیه  نیاز است ایران و جمهوری آذربایجان روابط استراتژیک خود را عمق بخشند گفت: اظهارات رئیس جمهور ترکیه که در یکی از مراسمات کشور آذربایجان گفته شد، توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مخصوصاً نمایندگان شمال غرب کشور مورد سرزنش و نکوهش قرار گرفت.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اظهارات آقای اردوغان به هیچ وجه قانونی و حقوقی نیست.

وی ادامه داد: آنچه که آقای اردوغان بر زبان آوردن در حقیقت تمامیت کشور و استانهای آذری زبان را مورد هجمه قرار داد که باید بگویم مردم ترک زبان، ایشان را سرزنش می کنند.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد:برادران جمهوری آذربایجان سالیان سال است که در منافع اقتصادی، سیاسی و مرزی از راه دوستی با ما در ارتباط هستند. سخنان رئیس جمهور ترکیه تفرقه افکنانه است و آن را محکوم می‌کنیم. ایشان باید از هرگونه اظهارات تنش آمیز و تفرقه انگیز بپرهیزد و رسماً از دولت و ملت شریف ایران رسماً عذرخواهی کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ضرورت گسترش روابط با همسایگان شمالی‌‌اش برای جلوگیری از حضور اسرائیل در این نقطه از منطقه، بیان کرد:اسرائیل کوچکتر از آن است که بخواهد در منطقه جا برای خود داشته باشد، نهایت اگر بتواند امنیت کشور خودش را در مناطقی تضمین کند.

رضازاده تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده که از اشتراکات مذهبی و عقیدتی قوی با همسایگان خود برخوردار است لذا قطعاً دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان اجازه نخواهند داد یک اظهار نظر این دو کشور را زیر سوال ببرد و اظهارات رئیس جمهور ترکیه را نباید خیلی جدی گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز