خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

نمایندگان مجلس شعرخوانی رئیس‌جمهور ترکیه را محکوم کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۵۶۶

۲۲۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به شعرخوانی رئیس‌جمهور ترکیه در باکو واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ۲۲۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای نسبت به وقایع اخیر و مواضع رئیس جمهور کشور ترکیه بیانیه‌ای صادر کرده و سخنان وی را محکوم کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

ملت عزیز و غیور ایران

بکارگیری ادبیات تفرقه آمیز رئیس جمهور ترکیه آقای رجب طیب اردوغان که انتظار حُسن همجواری و تلاش در جهت وحدت جهان اسلام و ایجاد صلح و ثبات در منطقه از ایشان می رود، بسیار تعجب برانگیز و غیرپذیرفتنی است و شدیداً آن را محکوم می کنیم.

ادبیاتی که یادآور تحمیل داغی جانسوز بر پیکر سرزمین بزرگ ایران و جدایی تحمیلی و ناخواسته بخش مهمی از پاره تن ملت ایران بود. اشعاری که هم سراینده آن و هم خواننده آن همانا ایرانیان عزیز و داغدیده از فراق فوق می باشند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از استان های شمال غرب و سایر استان ها، ضمن محکومیت ادبیات تفرقه پراکنانه فوق و تاکید بر تمامیت ارضی، آبی و آسمان پاک کشور بزرگ ایران و آرمان های انقلاب اسلامی و رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و اصول قانون اساسی از جمله اصل ۱۱ به حکم آیه "إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ" همه مسلمانان یک امت هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام تحقق بخشد و همراه با مردم عزیزمان، نمایندگان همه استان های کشور این نوای دلنشین را یادآور می شویم.

همه با یک نام و نشان، به تفاوت هر رنگ و زبان، همه شاد و خوش و نغمه زنان، به صلابت ایران کهن، ز صلابت ایران جوان؛ و بار دیگر ضمن تاکید بر یکپارچگی ملت بافرهنگ و ریشه دار ایران اسلامی و هم نوا با ده ها هزار شهید و جانباز مدافع این مرز و بوم از خطه سرسبز و شهیدپرور آذربایجان فریاد سر می دهیم:

آذربایجان، از حضرت آیت الله خامنه ای، انقلاب و ایران جدا نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز