خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مجلس؛

دولت ملزم به کاهش صادرات نفت و فروش به پالایشگاه‌های داخلی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۴۸۹

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند که تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخلی از طریق تنفس خوراک را فراهم و صادرات نفت را به تدریج کاهش دهد.

در جلسه صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۳ آذر) مجلس شورای اسلامی و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره طرح اصلاح برخی احکام بودجه، نمایندگان با جز ۹ بند الف ماده واحده این طرح موافقت کردند.

نمایندگان در ماده واحده این طرح دولت را مکلف کردند که تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخل از طریق اعطای تنفس خوراک و کاهش تدریجی صادرات با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی، شرکت‌های دانش بنیان و ابزار بازار سرمایه و همچنین پیش‌بینی ردیف مستقل در بودجه سنواتی برای کلیه منابع حاصل از عرضه داخلی نفت خام، گاز و میعانات گازی را مهیا کند.

در جریان بررسی این ماده واحده «مالک شریعتی نیاسر» نماینده تهران در مجلس، پیشنهادی پیرامون اعطای تنفس خوراک برای این ماده واحده ارائه کرد که این پیشنهاد با ۱۴۳ رای موفق مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز