خبرگزاری کار ایران

رایزنی عراقچی با معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۲۹۹

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز شنبه با «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، در کابل دیدار و رایزنی کرد کرد.

به گزارش ایلنا، در آغاز، میرویس ناب از ''میزبانی دوامدار مهاجرین افغان در ایران و حمایت آن کشور از مذاکرات صلح افغانستان'' قدردانی کرد و افتتاح راه آهن خواف- هرات با مشارکت غیر حضوری روسای جمهور افغانستان و ایران را به دولت ها و مردمان دو کشور تبریک گفت و آنرا یک گام مهم و اساسی در راستای تقویت و گسترش روابط میان کابل و تهران دانست.

عراقچی هم با ابراز قدردانی از پذیرایی گرم و صمیمانه وزارت امور خارجه افغانستان در جریان سفرش به کابل، با محکوم کردن حملات راکتی امروز که باعث شهات و زخمی شدن تعدادی از شهروندان افغانستان گردیده، اظهار امیدواری کرد که سند جامع همکاری های بلند مدت میان دو کشور بزودی نهایی و آماده امضا گردد.

در ادامه، هردو طرف در مورد مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اجماع منطقه ای پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و موضوعات مرتبط دیگر، بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار طرفین در مورد مسایل مربوط به سند جامع همکاری ها نیز صحبت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز