خبرگزاری کار ایران

تخت‌روانچی:

غرب، سیاسی کاری در برخورد با سلاح شیمیایی را کنار بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۸۷۲

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه سیاسی کاری در برخورد با موضوعات مرتبط با سلاح‌های شیمیایی اعتبار کنوانسیون و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را خدشه دار کرده، گفت: غرب باید به رویه غیر حرفه‌ای و مبتنی بر اغراض سیاسی خود پایان دهد.

به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی در نشست روز جمعه (۲۱ آذر ماه) شورای امنیت در مورد پرونده شیمیایی سوریه سخنرانی می‌کرد، گفت: ایران قربانی اصلی استفاده گسترده از سلاح‌های شیمیایی در دوره معاصر است که کشورهای غربی در تولید آن به صدام کمک کردند و وقتی هم او به صورت گسترده از این سلاح علیه شهروندان ایران و سپس اتباع عراق استفاده کرد، هیچ اقدامی در مقابل وی انجام ندادند.

وی افزود: به همین خاطر، ایران بیشتر از هر کشوری هم به ماهیت غیرانسانی این سلاح‌ها و هم به آثار زیانبار سیاسی کاری در برخورد با آنها واقف است.

تخت روانچی اضافه کرد: از این رو، ایران استفاده از سلاح شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و زمان و تحت هر شرایطی را محکوم می‌کند و خواستار اجرای کامل، مؤثر و غیر تبعیض آمیز کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و تقویت اعتبار سازمان ذیربط است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اضافه کرد: مایه بسی تأسف است که طی چند سال اخیر، کشورهای غربی برای پیشبرد اهداف خود در ارتباط با پرونده شیمیایی سوریه، در شورای امنیت و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مبتنی بر اغراض سیاسی خود برخورد می‌کنند.

وی افزود: نتیجه این اقدامات، ایجاد اختلاف در شورای امنیت و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در برخورد با استفاده از این سلاح‌های غیرانسانی و در نتیجه خدشه دار شدن اعتبار این نهادها است.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: این رویه، سابقه بسیار خطرناکی را در برخورد با موضوعات مرتبط با سلاح‌های شیمیایی ایجاد می‌کند و باید به آن پایان داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز