خبرگزاری کار ایران

صبح امروز و به صورت ویدئوکنفرانس انجام می‌شود؛

افتتاح راه آهن خواف - هرات تا دقایقی دیگر با حضور روسای جمهور ایران و افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۰۳

در سی و ششمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی، راه آهن خواف - هرات تا ساعاتی دیگر با حضور روسای جمهور ایران و افغانستان و به صورت تصویری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، راه آهن خواف – هرات به عنوان خط ارتباطی و پیوند دهنده دو کشور، با شعار" پیوند دو ملت یک تاریخ، یک فرهنگ" احداث شده است.

خط راه آهن خواف تا ایستگاه روزنک در افغانستان به طول ۱۴۰ کیلومتر و با سرمایه گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید و برای اولین بار قطار ایرانی وارد افغانستان می‌شود.

عملیات احداث راه آهن خواف – هرات بطول ۲۲۵ کیلومتر شامل چهار قطعه است که قطعات ۱ و ۲ واقع در ایران بطول ۷۸ کیلومتر - از خواف تا مرز شمتیغ در استان خراسان رضوی - قطعه سوم نیز از شمتیغ تا ایستگاه روزنک در کشور افغانستان بطول ۶۲ کیلومتر به همراه ساختمان ایستگاه روزنک به هزینه ایران و با هدف کمک به توسعه کشور افغانستان احداث شده است.

جابجایی و ترانزیت بیش از ۶ میلیون تن بار در سال و پوشش خدمات ترابری ریلی برای حدود یک میلیون نفر از مردم افغانستان در منطقه هرات از دستاورد‌های این طرح است.

احداث راه آهن خواف - هرات به عنوان ششمین خط آهن مرزی ایران با همسایگان، یکی از طرح‌های های مهم زیربنایی است که نقش بسیار بزرگی در اقتصاد و توسعه ایران و افغانستان خواهد داشت و نه تنها زمینه ساز رونق اقتصادی و توسعه تجارت میان دو کشور و گسترش دهنده پیوند‌های دوملت است، بلکه به لحاظ منطقه‌ای و بین المللی از رهگذر تسهیل مسیر‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دارای اهمیت بسیاری است.

دسترسی مناسب ریلی افغانستان از طریق ایران به دیگر مناطق بین المللی اعم از آب‌های آزاد جنوب، منطقه قفقاز، ترکیه، عراق و اروپا، اتصال کشور افغانستان به شبکه ریلی ایران (از طریق راه آهن مشهد-بافق) و کمک به رشد و توسعه سواحل مکران و افزایش مبادلات از طریق بندر چابهار به عنوان قطب حمل و نقل بین المللی از مزایای مهم این طرح است.

راه آهن خواف – هرات نقش بزرگی در تسهیل صادرات و واردات و ترانزیت کالا از ایران به افغانستان و بالعکس دارد و زیربنای مناسبی برای رونق معادن و صنایع معدنی این کشور بخصوص معادن سنگ آهن فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز