خبرگزاری کار ایران

میرمحمدی میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم‌های بانکی مانع خرید واکسن کرونا شده/ کمیسیون بهداشت پیگیر واردات داروهای بیماران خاص است/ علی‌رغم ادعای دشمنان، تحریم دارویی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۹۶

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتبارات لازم برای خرید واکسن کرونا تخصیص داده شده است اما به دلیل تحریم‌های بانکی نمی‌توانیم پول مورد نیاز را وازیر کنیم.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات رئیس بانک مرکزی مبنی بر این که برای واردات واکسن کرونا اعتبار لازم در نظر گرفته شده است اما به دلیل وجود تحریم نمی‌توان این واکسن را وارد کشور کرد گفت: صحبت های دکتر همتی در خصوص تاثیرگذاری تحریم و عدم واردات واکسن کرونا کاملا مشخص است. ایشان اعلام کردند که ایران برای خرید واکسن تامین اعتبار کرده است اما به دلیل وجود تحریم های بانکی نمی‌شود حجم بزرگی از پول که برای این امر در نظر گرفته شده را در سیستم مالی جا به جا کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا و دشمنان کشور با تحریم‌ها مشکلات فراوانی را برای کشور رقم زدند، عنوان کرد: شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند تا آن را ارائه کنند اما مشکلی که این میان وجود دارد این است که تحریم‌های بانکی اجازه نمی‌دهد تا ارزی که برای این کار اختصاص داده است به دست شرکت‌های تولید کننده برسد. 

وی خاطر نشان کرد: امروز با واقعیتی به نام تحریم رو به رو هستیم و نباید آن را فراموش کرد اما  اگر دستگاه دپیلماسی در این حوزه فعالتر وارد عرصه می‌شد و بشود قطعا می‌توانیم بخشی از مشکلات را حل و فصل کنیم.

نماینده مردم تفت و میبد تاکید کرد: مطمئناً با حضور وزیر امور خارجه و پیگیری‌های وزارت خارجه در کشورهای مختلف می‌توان برای واردات واکسن کرونا اقداماتی را انجام داد.

وی یادآور شد: کشورما در موارد بسیاری تحریم بود که با اتکا به دانش جوانان آن‌ها را برطرف کردیم، معتقدم درباره واکسن هم می‌توانیم با اعتماد به آنان خبرهای خوشی را به مردم دهیم.

 میرمحمدی میبدی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تنها بحث واردات واکسن کرونا مطرح نیست و در این روزها افرادی که بیماری خاص دارند نگران داروهای کمیاب خودشان هستند، آیا در کمیسیون بهداشت و درمان این موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است، یا خیر گفت: بله، موضوع واردات داروهای بیماران خاص و تخصیص ارز برای این دسته از داروها در کمیسیون بهداشت مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تخصیص ارز مورد نیاز به راحتی انسولین‌های مورد نیاز را وارد کردیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: علی‌رغم این که دشمنان ادعا می‌کنند تحریم دارویی وجود ندارد ما با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم و نیاز است با تدبیرهای مختلف این مشکلات را از سر راه خودمان برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز