خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران معارفه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۲۲۱

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با حضور قائم مقام رییس کل و رییس حوزه ریاست دادگستری تهران معارفه شد.

به گزارش ایلنا،‌ آیین تکریم و معارفه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با حضور قائم مقام رییس کل و رییس حوزه ریاست دادگستری تهران برگزار شد.

مسعود ستایشی، قائم مقام رییس کل دادگستری تهران در این مراسم گفت: در این جلسه از زحمات و خدمات بی شائبه و ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین حسن تمجیدی در حوزه‌های برنامه ریزی و پیشگری از وقوع جرم تشکر می‌کنیم.

قائم مقام رییس کل دادگستری تهران در ادامه گفت: مسئولیتی که امروز آقای علی دیزجی بر عهده گرفتند بر مبنای قانون اساسی و اصل ۱۵۶ آن، وظایفی مهم را برای دستگاه قضایی برشمرده و به هر ترتیب در اجرای آن تکالیف عمده‌ای به شما محول شده و کاری را بر عهده گرفته اید که در قانون اساسی ما می‌درخشد؛ چرا که همیشه کار‌های مهم و کلیدی نظام در قانون اساسی ذکر می‌شود.

وی افزود: پشتوانه دیگر در این موضوع مقررات برخی از مواد قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است که قانونگذار در اینجا تکلیف مقرر کرده و این موارد به صراحت در شان پیشگیری و جایگاه پیشگیری از وقوع جرم است که در ساختار سازمانی قوه قضاییه می‌درخشد.

قائم مقام رییس کل دادگستری تهران متذکر شد: راه‌های پیشگیری از وقوع جرم راه‌های علمی، پژوهشی و تمسک به مقررات کیفری است و به هر ترتیب به نظر می‌رسد تا کنون معاونت پیشگیری از وقوع جرم شایسته در این مسیر حرکت نموده و توانسته موفقیت و شرایط علمی و عملی خوبی را پیش بینی و فراهم کند.

ستایشی تصریح کرد: در موضوع پیشگیری در قرآن کریم و مسائل روایی موضوعات و مسائل مختلفی را داریم و بسیار بر روی آن تاکید شده و یکی از مسائل همین ارزش‌های مجموعه شورای حل اختلاف است که برادری و اخوت را در جامعه اسلامی و نزدیکی قلوب و برادری‌ها را ایجاد کرد که این خود یک اقدام ویژه پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود و امروز هم اهتمام ویژه ریاست قوه قضاییه بر اصلاح ساختار و اقدامات موثر و پیشگیرانه در جهت کارکرد این مجموعه است.

وی متذکر شد: موضوع پیشگیری یک امر چند دستگاهی است و همه باید به هم مدد بدهند تا بتواند خروجی قابل قبولی داشته و به همین علت قانون خاص برای آن ایجاد شده و امید داریم با توجه به امکانات و ظرفیت‌های قانونی و موازین شرعی یک خروجی قابل قبولی و موثر در شان دادگستری تهران داشته باشید.

حسن تمجیدی در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته گفت: با توجه به حساسیت ریاست قوه قضاییه و تاکیدات وی به ارتباط با مردم، نهاد‌های مردم نهاد و مساجد اقدامات موثری صورت گرفت و در حال حاضر رتبه تهران از فروردین سال جاری در سامانه سجام به رتبه نخست در کشور رسیده و دیده بان‌های ما از حدود ۳۰۰ نفر به بالای ۸۰۰۰ نفر افزایش داشته است.

تمجیدی افزود: در مورد سازمان‌های مردم نهاد مطابق دستورالعمل ابلاغی با تعداد بیش از ۱۰۰۰ سازمان مردم نهاد مصاحبه داشتیم و وضعیت عملکرد و فعالیت آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و از این میان با ۶۰ سازمان که فعال بوده ارزیابی شده و استعداد آن‌ها را کشف کردیم تا بتوانیم با آن‌ها همکاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌های مختلفی در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و موضوعات مختلف با دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه فرهنگیان، تربیت بدنی نیرو‌های مسلح، اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی، متروی تهران، معاونت اجتماعی سپاه تهران که یکی از این موارد آموزش مصلحین در سطح شهر تهران است و در محلات بیست و دوگانه تهران برای آنان کارگاه‌های آموزشی ایجاد نموده و بعداً می‌توانند به عنوان داور در محاکم خانواده خدمات ارائه کنند.

تمجیدی در خاتمه عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما جذب خیرات و مبرات بوده که از این طریق توانسته ایم سالن ملاقات استاندارد و مجهز برای ملاقات خانواده زندانیان در زندان تهران بزرگ در حدود ۸۵۰ متر مربع برای افراد ضعیف ایجاد نماییم که پذیرش روزانه دو الی سه هزار نفر مراجعه کننده را دارد و در مراحل ساخت است.

در این مراسم با اهداء لوح تقدیر از اقدامات حسن تمجیدی تقدیر بعمل آمد و علی دیزجی با دریافت ابلاغ خویش به عنوان معاون قضایی رییس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران معرفی و رسماً آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز