خبرگزاری کار ایران

یونسی:

شیوع ویروس کرونا آزمایش بزرگ برای ادیان و دین باوران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۱۷۰

مشاور ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه بی توجهی به معنویت و خداپرستی برای انسان، زمانی اتفاق می افتد که فقر، جایگزین امنیت و سلامت و عدالت شود، گفت: شیوع ویروس کرونا آزمایش بزرگ برای ادیان و دین باوران است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی یونسی در وبینار بین المللی نقش دین در سلامت انسان، در سخنانی با تاکید بر نیاز بشر به برخورداری از سلامت، امنیت بهداشتی و روانی، عدالت و آرامش، گفت: دین باید در این جهت بیشترین نقش را در جوامع ایفا کند.

مشاور ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، در همین خصوص تاکید کرد: احکام دینی ابتدا باید دنیای انسان را آباد کند. زیرا آبادی و امنیت و سلامت دنیای مردم، مقدمه ای برای آبادی آخرت است.

یونسی، با اشاره به آیه ۶۱ سوره هود / هو انشاکم من الارض و استعمرکم فیها/ و یادآوری اینکه ادیان باید دنیا و آخرت انسان را توامان آباد کند، خواستار توجه بیشتر رهبران ادیان به احکام دینی خود، برای شفاء بخشی بیشتر دردهای بشر شد. زیرا هر جا که سلامت و رفاه باشد، خدا هم آنجا پرستیده خواهد شد.

مشاور رییس جمهوری در عین حال، با اشاره به آیات قرآن کریم از جمله آیه چهارم سوره مبارکه قریش که می فرمایید: / فلیعبدوا رب هذا البیت الذی اطعمهم من جوع و آمنهم من خوف/ به این نکته هم اشاره کرد که بی توجهی به معنویت و خداپرستی برای انسان، زمانی اتفاق می افتد که فقر، جایگزین امنیت و سلامت و عدالت شود.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، در ادامه به بحث جدی درگیری مردم و دولت های جهان با تهاجم ویروس کووید ۱۹ و کرونا پرداخت و گفت: اعلام جنگ این ویروس مهاجم به جامعه بشری، در عین حال یک آزمایش بزرگ برای ادیان و دین باوران بوده است.

یونسی در ادامه به آیه ۱۷ سوره رعد از قرآن کردیم که می فرماید: /و اما ما ینفع الناس فیمکث فی الارض/ ( آنچه به حال بشریت مفید است باقی خواهد ماند) نیز اشاره کرد و افزود: ادیان آسمانی و خدمتگذار بشر در جریان این پدیده خطرناک، صف خود را از جاهلان و خرافه پرستان جدا کردند و به  انسانهای نیازمند پناهگاه و سلامت شتافتند. و همچنین، علماء، دانشمندان دینی و مراجع مذهبی، خود به تخصص متخصصان پزشکی تواضع کرده و از آنان حمایت کردند و بر مردم نیز لازم دانستند که از دستورات پزشکی تبعیت و حمایت کنند.

مشاور ویژه رییس جمهوری، به هماهنگی میان علما و مراجع دینی و دولت و حاکمیت در ایران اشاره داشت و گفت: برغم آنکه این روزها مردم ایران در تنگنای تحریم های تحمیلی آمریکا در رنج و سختی هستند و حتی واضعان این تحریم ها در یک دشمنی آشکار و ضدحقوق بشری از واردات دارو  به ایران ممانعت می کنند، رهبران دینی و دولت با تمام توان به حمایت مردم به میدان آمده اند.

این روحانی عضو دولت تدبیر و امید، در ادامه گفت: این هماهنگی میان دولت و پیشوایان دینی و مراجع مذهبی، به دلیل ضرورت های پیش آمده در خصوص سلامت انسان و ر عایت پروتکل های بهداشتی،  نه تنها به تعطیلی موقت اماکن عبادی و زیارتی منجر و مانع از هرگونه تجمع عبادتی و زیارتی شد، بلکه این مراکز دینی،‌ این بار به عنوان مکان هایی برای پیشتیبانی و حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا تبدیل شد.

وی افزود: رهبران و مراجع مذهبی و نهادهای دینی، با حمایت قاطع از پزشکان و کادر درمانی و آسیب دیدگان از کرونا، عملا کارکرد مراکز دینی در خدمت به مردم را عملی کرده و تمامی امکانات مادی و معنوی خود را  به حمایت از مردم و معنویت سازمان دادند.

علی یونسی، ادامه داد: مراکز دینی و شخصیت های معنوی همزمان، مردم را به دعا برای شفا بیماران فراخوانده و همه امکانات خود را نیز به معالجه آسیب دیدگان از کرونا اختصاص دادند.

مشاور ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، در پایان به عنوان یکی از دست اندرکاران دولت جمهوری اسلامی، از رهبری معظم، علماء، مراجع و رهبران ادیان توحیدی، به دلیل توجه هوشمندانه به واقعیت پدیده خطرناک کرونا و حمایت از مردم در این کارزار سخت، تشکر و قدردانی کرده و برای شفا همه بیماران کووید ۱۹ دعا کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز