خبرگزاری کار ایران

امرایی در نشست خبری تشریح کرد؛

آخرین تحولات مربوط به جلسات کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۱۱

سرپرست اداره سیاسی وزارت کشور در نشست خبری خود به آخرین تحولات نحوه فعالیت احزاب پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ حمزه امرایی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه و در دهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب، اظهار داشت: ۱۶ آذر روز دانشجو را داشتیم. یاد و خاطره شهدای دانشجو و همه شهدای نظام را گرامی می‌داریم. مراسم و برنامه‌هایی که فراخور این روز در سالهای گذشته داشتیم، شکل آنها به واسطه شیوع کرونا متفاوت برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین یاد شهادت شهید فخری‌زاده که از سرمایه‌های نظام و انقلاب بودند گرامی می‌داریم که با دستان دشمنان شهید شدند؛ اما راه ایشان که در سخنان رهبری هم مطرح شد ادامه خوهد داشت.

وی با اشاره به تائید صلاحیت چهار نفر از مسئولان شعب استانی احزاب، گفت: مسئول شعبه استانی جمعیت زنان نواندیش در اردبیل؛ مسئول شعبه استانی حزب همدلی مردم تحول‌خواه آذربایجان شرقی و ایلام و همچنین مسئول شعب استانی حزب دانش آموختگان ایران اسلامی گیلان تایید شدند.

وی با اشاره جلسه "جمال عرف" معاون سیاسی وزارت کشور با احزاب کشور، گفت: هم اندیشی با احزاب همواره جز سیاست‌های وزارت کشور بوده اما با توجه به نزدیک شدن به انتخابات از تشکل‌های سیاسی انتظار داریم فعالیت‌هایشان ظهور و بروز بیشتری داشته باشد. 

سرپرست اداره سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه نقش احزاب در نشاط سیاسی و سطح مشارک مردم که در مقطع انتخابات بیشتر می‌شود در هفته های آتی نیز جلساتی از این نوع خواهیم داشت. در استان‌ها نیز فرمانداری‌ها و استانداران با احزاب جلساتی دارند که به رونق بخشی احزاب و انتخابات کمک کنند. 

وی درباره جزییات جلسه شورای مرکزی خانه احزاب با معاون سیاسی وزارت کشور، اظهار داشت: بحث هم اندیشی و حضور موثر و بیشتر مردم مورد نظر بود به ویژه اینکه شرایط کرونا را داریم و پیشنهاداتی داشتند که مطرح شد. همچنین مواردی را در بحث لزوم  حضور جبهه‌های و ائتلاف‌ها داشتیم.

امرایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره زمان اعلام ائتلاف تا پیش از انتخابات، افزود: طبق قانون احزاب برای ائتلاف‌ها و جبهه‌ها مسیری دیده شده که تعدادی از احزاب پروانه دار با موضوع مشخصی درخواست خودشان را به کمیسیون ماده ۱۰ بدهند و بعد از بررسی مجوزهای لازم برای آنها صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز