خبرگزاری کار ایران

بیانیه سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به مناسبت روز دانشجو

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۴۳۳

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با صدور بیانیه‌ای مطالبات جدی خود را از دولت و نهادهای قانونی مسئول تشریح کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

شانزده آذرماه روز بیداری دانشجو و دانشگاه است. دانشجو که به سان وجدان بیدار جامعه، از طرفی نابسامانی ها و بی عدالتی ها را می بیند، و از سوی دیگر شاهد خمودگی و بی اعتمادی اجتماعی است. اما درد نان و معاش خود و خانواده، دغدغه پاک آزادی خواهی و عدالت جویی را زیر سایه نبرده است. دانشجو همچنان نهیب می زند و عدل و قسط را به توصیه قرآن کریم "لیقوم الناس بالقسط"( سوره حدید، آیه ۲۵) به زمامداران یادآور می شود. با آگاهی بخشی و شفاف سازی موضوعات، سعی در تقویت جامعه مدنی و دفع فساد دارد. با ابزار علم و دانش به مبارزه با خرافات و باورهای موهوم می پردازد. و با آرمان خواهی خود به دنبال رشد و توسعه همه جانبه ایران است.

جنبش دانشجویی در دوران معاصر فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده و مسائل عدیده ای را از سرگذرانده است. اینک در آستانه سال ۱۴۰۰ با دقت و هوشیاری اتفاقات و تحولات داخلی و بین المللی را رصد می نماید. با پوست و استخوان هم نوا با مردم فشار تحریم ها را لمس می کند، مشکل تامین معیشت را هر روز پررنگ تر در جامعه می بیند. شاهد آسیب جدی بسیاری از کسب و کارها بدلیل معضلات اقتصادی، فساد و عدم وجود اقتصاد رقابتی است. آثار پاندمی کرونا هم مزید بر علت شده و تاب و توان مردم را گرفته است. با این وجود به هیچ کشوری باج نمی دهد و معتقد است تحولات بین المللی عرصه دیپلماسی فعال و هوشمند است که می بایست مبتنی بر حفظ منافع ملی و عزت و اقتدار ایران باشد، تا بتوانیم با تعاملی سازنده با دنیا با بهره گیری از شرایط جدید، ضمن لغو تحریم ها، امکان مبادلات اقتصادی و رشد اقتصادی را فراهم آوریم.

در عرصه داخلی نیز حفظ آرامش و وحدت سیاسی و تمرکز بر اولویت های اقتصادی و معیشت مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است. هرگونه تندروی در هریک از قوا، کشور را با مسائل و مشکلات بیشتری مواجه می نماید. جریان دانشجویی تعقل و تدبیر کارگزاران نظام و گفتگوی اجتماعی نخبگان ابزاری و فکری جامعه  در رویارویی با مسائل و بحران ها را تنها راه حل عبور از آنومی موجود در جامعه و بازآفرینی سرمایه اجتماعی می داند. و معتقد است هرگونه تعلل در این زمینه عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد. از سوی دیگر شاهد التهاب فزاینده فضای اجتماعی هستیم. خشونت زدایی و آگاهی بخشی مستمر، گذار اجتماعی را به دموکراسی تقویت می کند. چند ماهی بیشتر به پایان عمر دولت دوازدهم و انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است. طبعا شایسته گزینی در مسئولیت ها ، شفافیت سیاسی و اقتصادی و فضای بازسیاسی موجب تقویت امید مردم و مشارکت سیاسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد شد.

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار ضمن گرامیداشت "روز دانشجو" و تبریک به عموم دانشجویان و دانشگاهیان، ضمن تاکید بر سه شعار آرمان خواهی، آزادی طلبی و عدالت جویی مطالبات جدی خود را از دولت و نهادهای قانونی مسوول، بر موارد زیر استوار می سازد:

۱_ وحدت نیروهای سیاسی در عین کثرت و اولویت قراردادن منافع ملی و رفاه مردم در تمامی سطوح سیاست داخلی و خارجی

۲_ مبارزه واقعی با فساد اعم از سیاسی و اقتصادی و مقابله با هر نوع رانت جویی و ویژه خواری که می تواند موجب قوام بخشی اعتماد مردم به دستگاه حاکمه شود.

۳_ ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با اتخاذ تمهیدات مناسب برای حضور کنشگران سیاسی از همه جریانها و سلیقه های سیاسی موجود

۴_ برقراری شفافیت اقتصادی در بخش های مختلف و اصلاح ساختار اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد رقابتی و مزیتی

۵_ صدور مجوز اتحادیه های دانشجویی جهت هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت تشکل های دانشجویی

۶_ اعتماد و بکارگیری جوانان خلاق و تحصیل کرده در بدنه کارشناسی و مدیریتی کشور در راستای تحقق گردش نخبگان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز