خبرگزاری کار ایران

روحانی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو:

این عبارت حضرت امام (ره) که برق و آب شما مردم مستضعف را مجانی می‌کنیم، در این دولت محقق می‌شود/ از برادران در قوای دیگر می‌خواهیم اجازه دهند کارها با صبر و حوصله پیش برود/ دولت اگر موفقیتی به‌دست آورد آن را تقدیم شما خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۱۰۷

رئیس‌جمهور گفت: ما به طور متوسط سالی ۲ و هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنیم که این عدد سه برابر رژیم گذشته می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو گفت: خداوند را شاکر هستیم به قول خود عمل کردیم، صنعت برق زیرساخت تولید و زیرساخت تحول صنعت است.

رئیس جمهور بیان کرد: در تابستان به جز در موارد کوچک قطعی برق نداشتیم در سال‌های اخیر وزارت نیرو با طرح استمداد و کمک از مردم نتایج فوق‌العاده به دست آورده است. 

وی افزود:  همانطور که دکتر اردکانیان توضیح دادند ما به طور متوسط سالی ۲ و هزار  و ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنیم  که این عدد سه برابر رژیم گذشته می‌رسد.

روحانی گفت: در دولت امید برق روستایی ۲۰ خانوار را به پایان رساندیم، امروز در کشور یک روستای ۲۰ خانواری نداریم که دارای برق نباشد. همچنین به دنبال آن هستیم که روستاهای ۱۰ خانوار از نعمت بهره‌مند شوند. ما در هر ماه ۳۵ روستا را به شبکه برق متصل می کنیم.

وی تاکید کرد: اساساً دولت تدبیر و امید یک دولتی بوده که در تمام زمینه‌ها تحولی در روستاها ایجاد کرده است. در این دولت ما چه از نظر آب، برق، گاز، ارتباطات و بهداشت اقدامات بسیاری انجام داده‌ایم.

رئیس دولت دوازدهم بیان کرد: ما در دولت تدبیر و امید مدارس غیر استاندارد و کپری را که ساختمان نداشتند جمع کردیم. در دولت تدبیر و امید برای روستاها کار خوب و بسیار عظیمی انجام گرفته است و ادامه پیدا می‌کند. بهبود راندمان برای ما بسیار قابل اهمیت است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: ما امسال ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق تولید کرده‌ایم و نیروگاه‌های جدید را افتتاح کردیم.

وی افزود:درست است ۲۵۰۰ مگاوات برق تولید و نیروگاه های جدید تاسیس کردیم اما رقم بالای ۴۰۰۰ مگاوات برق مجازی هم ایجاد شد و با کمک مردم و تغییر ساعات استفاده از برق توانستیم از سرمایه گذاری های غیر ضروری بی نیاز شویم.

 رئیس قوه مجریه بیان کرد: رشد مصرف برق در سالهای قبل ۵ درصد و امسال یک درصد بود و این یعنی مردم همکاری کردند.

وی با اشاره به برق امید گفت:  آثار این مصوبه پایان آذر اعلام می شود. طبق این مصوبه کم مصرف‌ها از دادن پول برق معاف می‌شوند و این هدیه‌ای کوچک برای کسانی است که به صرفه‌جویی به طور کامل توجه می‌کنند. بنابراین ۳۰ درصد مردم دارای برق مجانی می شوند و این کار در آب و گاز برای بخشی از مردم که کم‌مصرف و به طور طبیعی محروم هستند هم انجام خواهد شد و مردم پول آب برق و گاز نخواهند داد. نکته ای که سالهای قبل حضرت امام(ره) فرمود.

وی یادآور شد: این عبارت حضرت امام (ره) که برق و آب شما مردم مستضعف را مجانی می‌کنیم، در این دولت محقق می‌شود و آنانی که توهین می‌کردند این جمله امام عملیاتی نخواهد شد، ببینند که در این دولت عملیاتی شده است و همه اینها به ما امید جدید می‌دهد.

وی ادامه داد: همه این‌ کارهایی که انجام شد و طرح‌هایی که افتتاح می‌شود به مردم ا امید می‌دهد.

رییس دولت با بیان اینکه ما در سه سال گذشته در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داشته‌ایم، ابراز داشت: جنگی که در این سه سال به ما تحمیل شد به مراتب بدتر و سخت‌تر از جنگ هشت ساله بود آن جنگ، یک جنگ سیاسی و نظامی بود اما این جنگ یک جنگ اقتصادی نابرابر بود که به ما تحمیل شد و هیچ‌کس در دنیا نه اروپایی‌‌ها و نه آمریکا فکر نمی‌کرد که ایران در این جنگ سه ساله بتواند مقاومت کند.

وی افزود: درست است که مردم ما در رنج و زحمت هستند اما در این سه سال تحریم آب، برق یا گاز ما قطع نشد. در تامین بنزین و گازوئیل به مشکل نخوریم. تحولات زیادی را در بهداشت و درمان به وجود آوردیم و ۱۱ هزار تخت بیمارستانی به نظام سلامت ما اضافه شد که در تاریخ کشور ما بی سابقه است، آن‌هایی که چشم بینا برای دیدن خدمات دولت ندارند باید ببینند که این کار سخت با کمک شرکت‌های دولتی، قوای مسلح، بخش خصوصی سی و مردم امکان پذیر شد.

روحانی با اشاره به تلاش‌های دولت در سال ۹۸ در مسیر غلبه بر جنگ اقتصادی، اظهار داشت: در پایان بهار ۹۸ ما موفق شدیم تورم را مهار رده و روند نرخ رشد کشور را تغییر دهیم اما مجددا در پایان این سال و همچنین در سال ۹۹ با یک بحران همه‌گیر جهانی یعنی ویروس کرونا مواجه شدیم که سختی های زیادی را بر اقتصاد کشور و معیشت مردم تحمیل کرد.

وی ادامه داد: در مقابل این بحران نیز که در هفته های گذشته شتاب و شدت گرفته بود با اعمال محدودیت های اخیر در ۲ هفته گذشته توانستیم تا حدی آن را کنترل کنیم.

رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود خطاب با تاکید بر پرهیز از عجله برای دستیابی به موفقیت های ملی، بیان داشت:  من به همه آن‌هایی که در مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح در حال خدمت هستند عرض می‌کنم که همه باید در حال ایجاد امید برای مردم باشیم، همچنین نباید برای تصویب یک مساله عجله کنیم. اگر دولت در یک زمینه توفیقی به دست آورد، آن را تقدیم شما می‌کند.

وی ادامه داد: ما دست همه آن‌هایی که به ملت ما کمک می‌کنند را می‌بوسیم اما اجازه بدهید کار با حوصله، خردورزی و دقت جلو برود و آن‌هایی که در بیش از ۲۰ سال گذشته در عرصه دیپلماسی حضور داشتند و بارها و بارها آمریکا را شکست دادند این کار را هم به ثمر برسانند.

روحانی در پایان بیان داشت: همه ما با هم همراه و برادر هستیم و می‌خواهیم به ملت خدمت کنیم و این کار را پیش ببریم اما توجه داشته باشیم که مقاومت ما و هدایت های رهبری دو اصل اساسی موفقیت ما است و موجب شده که دولت در این مسیر موفق شود و دقت کنیم که امروز هم مسیر مقاومت، مسیر پیروزی ما خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز