خبرگزاری کار ایران

خبرنگار نشریه لوبلاگ در گفت‌وگو با ایلنا:

ترور دانشمند ایرانی اقدامی جنایتکارانه است/ ایران در روزهای باقی مانده از دولت ترامپ محتاط باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۹۹۴

خبرنگار نشریه لوبلاگ ترور دانشمند ایرانی را اقدامی جنایتکارانه دانست و گفت: هدف اسراییل و دولت فعلی آمریکا، سخت کردن کار برای بایدن برای بازگشت به برجام است.

جیم لوب (Jim Lobe) روزنامه‌نگار حوزه سیاست خارجه نشریه لوبلاگ است. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجی آمریکا و نیروی نظامی کار کرده است. 

ترور دانشمند ایرانی اقدامی جنایتکارانه است

لوب در گفتوگو با ایلنا در مورد ترور دانشمند ایرانی گفت: این اقدام جنایتکارانه و ترور دانشمند ایرانی اقدامی محکوم است. اتحادیه اروپا کشتن دانشمند هسته ای ایران را "عملی جنایتکارانه" دانست و آن را شدیدا محکوم کرد.

ایران باید در روزهای باقی مانده از دولت ترامپ محتاط باشد

این روزنامه نگار برجسته در مورد واکنش احتمالی ایران به ترور دانشمند ایرانی گفت: من فکر می کنم اگر ایران با روشی نظامی که در آن مردم کشته می شوند مقابله به مثل کند و کشتن دانشمند ایرانی را تلافی کند  ، یک خطر بزرگ جنگ وجود دارد. تحت هر شرایطی جنگ بسیار خطرناک خواهد بود ، به ویژه در روزهای آینده تا زمانی که ترامپ هنوز در قدرت است. هر واکنشی از سوی ایران می تواند خطرناک باشد و باید در این روزها بسیار محتاط بود.

هدف اسرائیل سخت کردن کار برای بایدن است

وی هم چنین در مورد آینده روابط میان ایران و آمریکا گفت: هدف اسراییل و دولت فعلی آمریکا سخت کردن کار برای بایدن، رئیس جمهور منتخب برای بازگشت به برجام است.

نتانیاهو و ترامپ می‌توانند اوضاع را بدتر کنند

جیم لوب افزود: من فکر می کنم پیش بینی چگونگی اوضاع و روابط میان ایران و آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن بسیار دشوار است زیرا هم نتانیاهو و هم ترامپ می توانند اوضاع را تا ۲۰ ژانویه بسیار بدتر کنند.

وی گفت: امیدوارم که بایدن بتواند برخی اقدامات اولیه را انجام دهد تا شرایط را به سمت کاهش تنش میان ایران و آمریکا سوق دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز