خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

باید بگذاریم افراد سالم و معلول باهم زندگی کنند/ جامعه باید طوری باشد که کسی معلولان را غیرطبیعی احساس نکند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۹۷۵

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت:باید بگذاریم افراد سالم و معلول باهم زندگی کنند؛ در حالی که نه تنها در دنیای واقعی بلکه حتی در کارتن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌های درسی هم این هم‌زیستی را نمی‌بینیم.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی رعد، بر لزوم توجه به گروه‌هایی نظیر توان‌یابان تاکید کرد و گفت: همیشه فکر می‌کردم انسانی و اخلاقی بودن یک جامعه بستگی به میزان توجهی است که به گروه‌هایی مانند توان‌یابان دارد. از این رو نمی‌توان گفت که ما انسانی و اخلاقی عمل می‌کنیم اما نیاز این توان‌یابان را نبینیم و هیچ نسبتی با گروه‌هایی که انتظار دارند از فرصت برابر اجتماعی استفاده کنند، نداریم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در دولت یازدهم سعی شد نظریه رفاهی را به سمت نظریه انسانی مبتنی بر توانمندسازی پیش رود، گفت: مشکلات زیادی در این مسیر داشتیم. تا سال ۹۶ اقدامات خوبی انجام شد اما از سال ۹۷ تحریم‌ها بسیاری از امکانات کشور را از ما گرفت و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم.

وی ادامه داد: همیشه به معلولان جسمی می‌گفتم از زمین بلند شوند روی ویلچر بنشینند، از ویلچر به واکر برسند و بتوانند حرکت کنند. به طور کلی باید برخی دیدگاه های ذهنی و برچسب‌ها را پاک کنیم.

ربیعی با انتقاد از وجود برخی رفتارها و فرهنگ غلط در جامعه در ارتباط با معلولان خاطرنشان کرد: باید بگذاریم افراد سالم و معلول باهم زندگی کنند؛ در حالی که نه تنها در دنیای واقعی بلکه حتی در کارتن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌های درسی هم این هم‌زیستی را نمی‌بینیم. جامعه باید طوری باشد که کسی معلولان را غیرطبیعی احساس نکند. لازمه آن از کودکی کنار هم زندگی کردن است. شاید آموزش عالی هم بتواند در این زمینه کمک کند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری درباره بحث مناسب‌سازی برای معلولان گفت: در بحث مناسب‌سازی تلاش‌های فراوانی انجام شد و دانشگاه‌هایی که مناسب‌سازی می‌کنند، باید تشویق شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز