خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در گفت‌وگو با ایلنا:

اجرای طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب استان خوزستان آغاز شده است/ مشکل سیلاب در شهرها، به فقدان سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی باز می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۹۶۲

وزیر نیرو گفت: مقام معظم رهبری اجازه استفاده از صندوق توسعه ملی را برای اجرایی شدن طرح شبکه جمع آوری فاضلاب استان خوزستان داده بودند و اجرای آن آغاز شده است.

رضا اردکانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره  جاری شدن سیل در استان خوزستان و  مشکلاتی که برای مردم این استان به وجود آمده است، گفت: خوشبختانه وضعیت سدها در استان خوزستان در شرایطی است که مخازن برای دریافت سیلاب‌ها وضعیت خوبی دارند.

وزیر نیرو ادامه داد: حدود ۹ و نیم میلیارد مترمکعب حجم خالی در سدها وجود دارد و در همین روزهای اخیر تقریباً بیش از ۳۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب را در مخازن سدهای خوزستان تسکین دادیم.

وی خاطر نشان کرد:  مشکل اصلی این که در اثر بارش‌های شدید معابر دچار آبگرفتی می‌شوند و سیلاب‌ها در سطح شهر جاری می‌شود؛  عمدتاً به فقدان سیستمهای کافی برای جمع آوری آب‌های سطحی باز می‌گردد.

اردکانیان با بیان این‌که امیدواریم شرایط عمومی شهرداری‌ها به گونه‌ای شود تا بتوانند با تامین منابع مالی کافی این طرح را اجرا کنند، اظهار داشت: شهر اهواز یک شهر مسطح است که متاسفانه سیستم جمع آوری آب‌های سطحی ندارد  و در بخش‌های شبکه فاضلاب آن، این مهم اجرا نشده است.

وی ادامه داد:  روان‌آب‌های سطحی به دلیل آن‌که سیستم جمع آوری آب سطحی مستقل از شبکه فاضلاب وجود ندارد، طبیعتاً وارد کانال‌های جمع آوری فاضلاب می‌شوند و هنگامی که وارد این کانال‌ها شدند به دلیل آن که حجم این  آب زیاد است  در بعضی مناطق موجب پس زدگی فاضلاب موجود  می‌شود.

وزیر نیرو گفت: متاسفانه روان‌آب ها مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است.  راه حل بلند مدت حل این مشکل اجرای طرح کامل شبکه جمع آوری فاضلاب است که با اجازه‌ای که مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه  دادند،  عملیات اجرای آن آغاز شده است .

وی افزود: امیدوار هستیم که سیستم شهرداری هم بتوانند با چاره‌جویی‌های مناسب برای جمع‌آوری آب‌های سطحی کارهای فنی لازم را انجام دهند که مردم با این مشکل مواجه نشوند.

اردکانیان درخصوص اینکه نماینده اهواز مطرح کرده اعتبارات لازم برای حل مشکلات مردم داده شده اما در جاهای دیگر صرف شده است، گفت: خیر اصلا چنین چیزی نیست؛ اگر هم نکته‌ای باشد حتماً سوال خواهند کرد و پاسخ مستند خواهیم داد و انشاالله به اطلاع عموم خواهیم رساند؛ خاطرتان جمع باشد چنین چیزی نیست. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز