خبرگزاری کار ایران

سفارت ایران در گرجستان:

هرگونه مسئولیت حقوقی ترور شهید فخری‌زاده متوجه رژیم صهیونیستی است/دشمنان دیپلماسی در روزهای پر اضطراب به سر می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۴۴۱

سفارت ایران در گرجستان اعلام کرد: ترور شهید فخری‌زاده نشان می‌دهد دشمنان دیپلماسی در روزهای پر اضطراب به سر می‌برند و قصد دارند با تحمیل شرایط ویژه در منطقه خاورمیانه و ایجاد تنش در آن، به اهداف خود دست یابند.

به گزارش ایلنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده اعلام کرد: عملیات ترور این شهید در حالی به وقوع پیوست که این دانشمند هسته‌ای، نزدیک به سه دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونسیتی قرار داشت و در سال‌های اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود.

این بیانیه می‌افزاید: شهادت این مقام رسمی دولتی ایران و آن هم در خاک ایران، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و مخالف منشور ملل متحد است. در کنار ایشان برخی شهروندان دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز شهید یا زخمی‌ شده‌اند که این نوع به نوبه خود اقدامی ضد حقوق بشری و نقض حق حیات است.

سفارت ایران در گرجستان یادآور شده است: بر اساس قرائن و شواهد، ردپای رژیم صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه ایشان مشهود است و هرگونه مسئولیت حقوقی این ترور متوجه این رژیم و همپیمانانش است. این اقدام که مصداق تروریسم دولتی است؛ در چارچوب ترورهای زنجیره‌ای رژیم صهیونیستی و با هدف به آشوب کشیدن صلح و امنیت در منطقه و جهان صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است: این ترور نشان می‌دهد دشمنان دیپلماسی در روزهای پر اضطراب به سر می‌برند و قصد دارند با تحمیل شرایط ویژه در منطقه خاورمیانه و ایجاد تنش در آن، به اهداف خود دست یابند. در این شرایط، انتظار می‌رود تمام کشورها به ویژه مدعیان دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم واکنش درست و درخور توجهی را به این اقدام تروریستی نشان دهند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان، حق خود برای پاسخ به این جنایت و تنبیه و عاملان و آمران آن را محفوظ می‌دارد و بر این نکته تاکید دارد که با ابزار ترور نمی‌توان مانع تحقق مسیر دانش و اطلاعات در ایران شد. تلاش برای پیشرفت در تمامی حوزه‌های علمی در جمهوری اسلامی ایران، با قدرت و سرعت ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز