خبرگزاری کار ایران

قالیباف در صحن مجلس:

غربی‌ها به تعهدات خودشان در برجام عمل نکردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۳۴۶

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران به بازی یک طرفه غربی که به تهدات خودشان در برجام عمل نکردند پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف بعد از تصویب جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران گفت: از همه نمایندگان مجلس تشکر می کنم. از صبح در دو جلسه این طرح را به سرانجام رساندند. این مصوبات فرصتی برای مجموعه هسته ای کشور در بعد تحقیقات و صنعتی فراهم می کند.در طول چند سال گذشته ما تعهدات یک طرفه را در برجام اجرا کردیم اما طرف های غربی به تعهدات خود پایبند نبوده و عمل نکردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ما بر تعهدات‌مان پابرجام بوده و غربی ها اقدامی برای اجرای تعهداتشان نکردند. امروز مجلس با این مصوبات جاده یک طرفه را پایان داد. البته در این مصوبات فرصتی برای غربی ها جهت عمل به تعهدات شان در نظر گرفته شده است.

وی  بیان کرد: غربی ها نه تنها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند که با خرابکاری در نطنز به صنعت ما آسیب زده و حتی حاضر به محکومیت اقدامات تروریستی در کشورمان نشدند که اخیرا شاهد به شهادت رسیدن شهید فخری زاده بودیم.

قالیباف در پایان گفت: امیدواریم با این تصمیم قاطع بتوان رفع تحریم کرد. غربی ها هم مطمئن باشند تا زمانی که به تعهدات خود عمل نکنند ما  این مسیر را پیش خواهیم برد. هر گاه آنها تعهداتشان را اجرا کردند براساس ماده ۷ این طرح موضوع قابل مذاکره است. امیدواریم با رفع تحریم ها سختی را از این مسیر برداشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز