خبرگزاری کار ایران

موسوی لارگانی در برنامه یه روز تازه:

سه قوه اراده کنند خط فقر تا ۸۰ درصد پایین می‌آید/ آمار بیکاری در کشور ۱۲ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۷۷۷

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در برنامه " یه روز تازه " درباره اقدامات مجلس یازدهم در راستای تحقق شعار جهش تولید و حمایت از معیشت مردم سخن گفت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز مجلس مهمان برنامه " یه روز تازه" بود.

وی درباره اقدامات اخیر مجلس شورای‌اسلامی گفت: طرح لغو تحریم‌ها را مصوب کردیم و دولت موظف است به آن عمل کند. این طرح ۸ ماده دارد. نکته کلیدی این طرح آن است که اگر اروپایی‌ها ظرف سه ماه تحریم‌های بانکی و نفتی علیه ایران را لغو کردند که هیچ اگر نشد، دولت موظف است که پروتکل‌های الحاقی را انجام دهد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس، ادامه داد: شهید مدرس نماینده واقعی مردم بودند. ای کاش نمایندگان ما خصلت‌های ایشان را الگوی خود قرار دهند. 

حجت الاسلام موسوی لارگانی درباره شعار "مجلس یازدهم مجلس انقلابی است" اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان مجلس یازدهم را از انقلابی ترین و قوی ترین مجلس‌ها ذکر کردند، این یعنی پیش از مجلس یازدهم هم مجلس انقلابی و قوی داشتیم اما این مجلس، مجلس انتظار و امید است. مردم از تعدادی نماینده‌های دوره‌های قبل نا امید شدند، و میزان رای ندادن به انها مشخص است اما در این دوره جوان‌های پرشور انقلابی و همچنین نماینده‌های باتجربه داریم.

وی ادامه داد: مجلس طرحی را برای معیشت مردم امضا کرده است که آن هم پرداخت ۱۲۰ هزار تومان به افراد نیازمند تا ۶ ماه است. ما قبول داریم که این طرح و یا طرح وام یک میلیون تومانی در شرایط امروز و تورم کمرشکن، هزینه خرید یک مرغ و یا رفت و برگشت به یک سوپرمارکت است اما در حقیقت محدودیت‌هایی که برای کشور وجود دارد، تحریم های ظالمانه که اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده دست دولت را برای کمک بسته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول ۱۰ سال اخیر تاکیدات شدید بر مباحث اقتصادی داشتند گفت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که ۱۰ درصد از شعار سال محقق شده است. شعار جهش تولید که برای سال ۹۹ اعلام شد، تمام شعارهای سال های قبل را در بر می گیرد. یعنی وقتی جهش باشد رونق تولید و اقتصاد، توسعه صادرات غیرنفتی و عدم وابستگی را هم به همراه خواهد داشت کهامیدوارم امسال درصد بیشترز از خواسته‌ها و مطالبات به‌حق در این زمینه محقق شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا علت اصلی وضعیت نابسامان اقتصاد جامعه تحریم است؟ بیان کرد: در اینباره تحریم نقش اساسی ندارد. ما سالها قبل از انقلاب تک محصولی بودیم یعنی تنها با فروش نفت ارتزاق می‌کردیم درصورتی که کشور ما روی گنج خوابیده است. 

این نماینده مجلس درباره آمار بیکاری در کشور گفت: طبق آمار دولتی‌ها این آمار ۱۰ تا ۱۲ درصد است. البته طبق آمار دولت، مرکز پژوهش و یا بانک مرکزی، کسی که حتی یک ساعت در هفته شاغل باشد و بابت آن یک ساعت مثلا ۵۰۰ هزار تومان هم بگیرد، جزو شاغلین محسوب می‌شود، درصورتی که خط فقر در تهران ۱۰ میلیون تومان است و نمی‌توان این فرد را جزو افراد دارای درآمد به شمار آورد.

وی ادامه داد: مجلس یک کمیسیون ویژه جهش تولید تشکیل داده که کارهای خوبی در این کمیسیون انجام می‌شود. جهش تولید، مسکن و جهش شرکت های دانش بنیان اولویت‌های این کمیسیون است. اگر قوه قضائیه، مقننه و مجریه اراده کنند، این خط فقر تا ۷۰ یا ۸۰ درصد نزول می‌کند‌.

گفتنی است " یه روز تازه " کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز