خبرگزاری کار ایران

آیتی در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفان دولت نمی‌خواهند برگ برنده برجام به نام دولت روحانی ثبت شود/اصولگرایان اجازه نمی‌دهند روحانی برجام را به فرجام برساند/مجلس یازدهم جاده صاف کن دولت اصولگرا خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۶۰۹

یک تحلیلگر سیاسی، گفت: جریان اصولگرا معتقدند که اگر قرار است که یک امتیاز و برگ برنده‌ای برای کشور فراهم شود باید به نام جبهه اصولگرایان در تاریخ ثبت شود.

مهدی آیتی تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص اظهارات اخیر وزیر امورخارجه کشورمان مبنی بر «گرا دادن برخی در داخل به آمریکایی ها برای عدم مذاکره با این دولت»، گفت: بعد از پیروزی بایدن تا امروز در بحث های رسانه‌ای همواره این سوال توسط کارشناسان و رسانه‌ها مطرح می‌شد که واکنش های داخلی در ایران به دولت آینده، احتمال مذاکره و احیای برجام چطور خواهد بود و چه کسی در آینده مسئولیت مذاکره با ۵+۱ و احیای برجام را برعهده خواهد داشت. اکنون با بیان این موضوعات توسط شخص وزیر خارجه کشور که مقام رسمی است از سطح تحلیل و نظریه فراتر رفته و به‌نظر برخی برای بهبود احتمالی شرایط در آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان تمایل دارند هرگونه اتفاق مثبت توسط آن‌ها محقق شود، تصریح کرد: کاملا روشن است که جریان اصولگرا به عنوان منتقد و مخالف دولت فعلی به هیچ وجه مایل نیستند که برگ برنده برجام در کارنامه دولت آقای روحانی درج شود و می‌خواهند این کار حتماً در دولت بعدی اتفاق بیافتد. یعنی اگر قرار است که یک امتیاز و برگ برنده‌ای برای کشور فراهم شود به نام جبهه اصولگرایان در تاریخ ثبت شود و بگویند دولت روحانی و اصلاح‌طلبان نتوانستند این کار را انجام دهند و ما آن را به نتیجه رساندیم.

آیتی ادامه داد: با توجه به این روحیه‌ و ذهنیتی که رقیب دارد، کاملا روشن است که در این مدتی که با انتخابات ۱۴۰۰ فاصله داریم بحث‌های داخلی، جدل های لفظی از سوی مجلس علیه دولت و حملات جریان مقابل به دولت ادامه خواهد داشت و جریان مقابل تلاش می‌کند تا اجازه ندهند که روحانی و ظریف بتوانند در فرصت باقی مانده‌ برجام را به فرجام برسانند تا این فرصت نصیب دولت احتمالی اصولگرا شود.

وی درباره طرح دوفوریتی مجلس با عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها»، گفت: اقداماتی که اکنون مجلس یازدهم با مدیریت قالیباف در حال انجام آن است، نه‌تنها مغایر با دولت بعدی نخواهد بود بلکه حتی در راستای تقویت دولت بعد است. چرا که انتظار دارند دولت بعدی همفکر آن‌ها باشد. در واقع دولت آینده احتمالا یک دولت هماهنگ با مجلس کنونی و همانند آن از جنس اصولگرایی خواهد بود، در نتیجه اگر مجلس اکنون با عجله و شتاب در حال گذراندن برخی مصوبات است بیشتر آن‌ها بر مبنای این است که راه را برای دولت بعد هموار کند، در نتیجه می‌توان اینطور برداشت کرد که هیچکدام از این کارها به نفع دولت فعلی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز