خبرگزاری کار ایران

خبرنگار نیویورک تایمز در گفت‌وگو با ایلنا:

ترور بخشی از تلاش برای تحریک ایران است/ امیدوارم عقل در دوران بایدن بر آمریکا حاکم شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۲۹۵

خبرنگار نیویورک تایمز تاکید کرد ترور در راستای تلاش برای تحریک ایران است که حمله احتمالی اسرائیل و یا آمریکا به ایران را توجیه کند.

استفن کینزر، (stephen kinzer) نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی است. وی پیش از این خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز بوده و چندین کتاب چاپ کرده است و در حال حاضر برای چندین روزنامه و آژانس خبری گزارش می‌نویسد. کینزر در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر بیان کرد.

ترور بخشی از تلاش برای تحریک ایران است

وی ابتدا در مورد ترور دانشمند ایرانی گفت: این ترور بخشی از یک پروژه درحال تشدید است که هدف آن تحریک ایران به اقدامی انتقام جویانه است. این می‌تواند به اسرائیل و  یا ایالات متحده توجیهی برای آغاز یک جنگ غیرموجه ارائه دهد.

ضدحمله دراین شرایط به نفع ایران نیست

کینزر افزود: ایران در موقعیت دشواری قرار دارد. مقابله به مثل ممکن است موجه باشد ، اما واقع گرایان می‌فهمند که شما فقط باید اقداماتی انجام دهید که به نفع خودتان باشد و ممکن است اکنون ضد حمله به نفع ایران نباشد. ما در یک دوره حساس و خطرناک هستیم.

بایدن احتمال جنگ را کم می کند

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار کرد: ورود بایدن ممکن است سیاست ایالات متحده را تغییر چندانی ندهد ، اما احتمال حمله ناگهانی نظامی به ایران پس از روی کار آمدن وی به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

بی تعهدی اروپا به ایران، باعث نزدیکی پکن و تهران می شود

کینزر همچنین به عدم واکنش جدی اروپا در خصوص ترور شهید فخری زاده اشاره کرد و گفت:سکوت از پایتخت های اروپا در مورد این ترور نشانه دیگری است که نشان می دهد آنها مایل نیستند در این باره صحبت کنند. شاید این بدان معنا باشد که ایران مجاز به ارتباط جدی با کشورهای غربی نیست. این موضوع روابط ایران و چین را تقویت می کند. دولت آمریکا می‌خواهد چین و ایران را ضعیف و در سطح  پایین نگه دارد ، اما با این کار آنها را به هم نزدیک می کند. روابط نزدیکتر ایران با چین می تواند به ثبات اقتصاد ایران کمک کند.

امیدوارم عقل در دوران بایدن حاکم شود

وی در مورد آینده تنش‌ها بین ایران و آمریکا خاطرنشان کرد: باید گفت که صداهای عاقل در واشنگتن وجود دارد. همه ایران را شیطانی یا دشمن نمی دانند. اینکه آنها تا چه اندازه در سیاست بایدن تأثیر خواهند گذاشت ، باید منتظر ماند و دید در دولت بایدن چه اتفاقی رخ می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز