خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در برنامه «یه روز تازه»:

ترور شهید فخری‌زاده را وارد دادرسی قضایی حوزه بین‌الملل خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۰۳۰

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، از ورود جدی دستگاه قضایی کشور به شناسایی عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی باقری‌کنی در برنامه "یه روز تازه" درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: کلیدواژه اصلی انقلاب اسلامی، "استقلال" است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به محض اینکه موضوع استقلال مطرح شد، قدرت‌های بزرگ مقابل مردم ما صف‌آرایی کردند. حتی قراردادی که آلمانی‌ها با ما داشتند بعد از انقلاب به صورت یکجانبه از طرف آنها فسخ شد. در واقع استقلال ایران هدف دشمنان بود و گمان می‌کردند که با این تدابیر می‌توانند استقلال ایران را خدشه‌دار کنند.

وی افزود: وقتی دشمنان دیدند که مردم ما تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنند و می‌توانند در عرصه‌های مختلف با توانمندی خود به قدرت برسند و دیدند که تحریم علیه ایران جواب نداد، تصمیم گرفتند که اقدامات دیگری انجام دهند. یکی از این اقدامات جنگ تحمیلی و دیگری هم ترور بود. در واقع ترور مجازات ملتی است که تحریم بر آنها اثر نکرده است. در جنگ وقتی رزمنده‌های ما قله را فتح می‌کردند، صدام از بمب شیمیایی استفاده می‌کرد، در اینجا هم ترور فخری‌زاده، شهریاری و یا سردار سلیمانی، ترور شخص نیست بلکه مجازات مردمی است که دنبال استقلال هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه تقابل آمریکا و غرب با ما بر سر پیشرفت است اظهار کرد: آنها می‌گویند شما چطور با این همه تحریم در همه صنایع نظامی پیشرفت کرده‌اید؟ بنابراین این ترور یک حجت برای جوانان است تا بدانند دشمن پیشرفت ما را هدف گرفته چون نتوانسته با تحریم جلوی ما را بگیرد، بنابراین جوانان باید بیشتر احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که عزت ملی داشته باشیم. در دوران جنگ حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند، ما با دست خالی وارد جنگ و بعد از ۸ سال با توانمندی موشکی از آن خارج شدیم. کشور ما حتی در آموزش، فناوری و تحقیقات و عمل هم خوش درخشیده و توانسته موشک دوربرد نقطه‌زن تولید کند که کمتر کشوری در دنیا از آن برخوردار است. همه این موارد جز همان اعتماد و افتخار ملی است که مقام معظم رهبری برآن تاکید دارند. 

باقری‌کنی گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و جوهای رسانه‌ای، می‌بینیم ما بزرگوارانی مانند شهید فخری‌زاده و دیگر شهدا داریم که ما را به مرزهای دانش و صنعت و فناوری دنیا رسانده‌اند.

وی درخصوص ورود قوه قضائیه به این ماجرا بیان کرد: ابتدا باید در داخل به یک جمع‌بندی برسیم، اطلاعات را دقیقا جمع ‌آوری و عاملان و آمران را به دقت شناسایی کنیم. بعد از آن مراحل دادرسی انجام می‌شود که ورود دستگاه قضا به این پرونده از همان روز اول انجام شد. بعد از آن می‌توانیم مراحل دادرسی قضایی در ساحت بین‌المللی را طی کنیم زیرا این اقدام یک جنایت علیه بشریت است. 

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: باید به داشتن فرزندانی همچون فخری‌زاده افتخار کنیم، همچنین به خودمان هم افتخار کنیم که در این کشور زندگی می‌کنیم. همه این افتخارات به برکت انقلاب اسلامی است و ما که باقی مانده‌های این جریان هستیم باید مسئولیت خود را به درستی انجام دهیم.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز