خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت وگو با ایلنا:

برخی در ترور شهید فخری‌زاده به اشتباه دستگاه دیپلماسی را دشمن گرفته‌اند/ اظهار نظر برخی از افراد در داخل کشور همسو با دشمنان است/ انتقام باید بر مبنای فرمایشات رهبری باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۶۲۹

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:عده‌ای در کشور به جای اینکه در جریان ترور دکتر فخری زاده آمریکا و اسرائیل را عامل این اقدام خصمانه بدانند نوک پیکان حملات خود را سمت دولت و دستگاه دیپلماسی گرفته‌اند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ترور شهید محسن فخری ‌زاده، گفت:دشمن ما رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از هم پیمانان آنان در منطقه هستند که تمام توان‌شان را برای تعضعیف ایران به کار گرفته اند. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه دشمنان ما تمام همت خودشان را به کار بردند تا توان نظامی ایران را تضعیف کنند، اظهار کرد: آنها حتی سعی کردند در برخی از مناطق ضربه وارد کرده و تخریب‌های را به بار بیاروند. حتی مشاهده شد در داخل کشورمان با یکسری عملیات تلاش داشتند برخی از دانشمندان که را  در صنایع حساس هستند ترور کنند. این گونه رفتارها نشان می‌دهند دشمنان ما به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی در بعد سیاسی و نظامی هستند.

وی با بیان این‌که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در پی انزوای ما در عرصه بین المللی و تشدید  اختلافات سیاسی داخلی ما  هستند و در این زمینه اقداماتی انجام دادند، ادامه داد: متاسفانه جریانی در داخل کشور بدون توجه به واقعیات میدانی، منطقه‌ای و تحولاتی که در عرصه بین المللی توسط دشمنان اتفاق افتاده است به جای اینکه در ارتباط با ترور آقای فخری‌زاده موضع گیری‌هایشان همسو با امنیت و منافع ملی باشد، احساساتی و جناحی رفتار می‌کنند و به اختلافاتی دامن می‌زنند که شاید فردا روزی برای ما مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حق جمهوری اسلامی است که انتقام ترور دانشمند هسته‌ای خود را  بگیرد اما این کار وظیفه دستگاه های امنیتی کشور است، گفت:انتقام گیری از دشمن نیازمند یک برنامه‌ریزی هوشمندانه و دقیق در زمان مناسب است.

میرزایی افزود: در شرایطی که جامعه هنوز در شوک ترور دانشمند هسته‌ای خود است یک عده به تقابل با دولت دامن می‌زنند و انتقام گیری را وسیله‌ای برای تسویه حساب سیاسی قرار دادند، در حالی که  متوجه نیستند با برخی اظهار نظرها فقط و فقط باعث زیر سوال رفتن نهادهای امنیتی کشور می‌شوند. 

وی خاطر نشان کرد: این جریان خاص متوجه نیست در بعضی از صحبت‌ها و موضع گیری‌های که دارند  باعث ایجاد تفکری در افکار عمومی می‌شوند که نهادهای نظامی و امنیتی ما ضغیف هستند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتقام گیری باید تمامی جوانب مختلف موضوع در نظر گرفته شود و برنامه ریزی دقیقی در پشت سر خود داشته باشد. بنابراین باید فضا برای این کار آرام شود. اما مشاهده می‌کنیم همزمان با فشار برای این کار نوک پیکان انتقاد و حملات  به سمت دولت، وزارتخارجه و دکتر ظریف گرفته‌ شده است آن هم در حالی که دولت و دستگاه دیپلماسی سخت در حال مقابله برای جلوگیری از انزوای ایران که خواسته دشمن است، هستند .

وی خاطر نشان کرد:مشاهده می‌کنیم عده‌ای با آن چیزی که دشمن در سر دارد خواسته یا نخواسته هم راستا شده اند و به تضعیف دستگاه دیپلماسی‌ می‌پردازند در صورتی که امروز وقت تقویت انسجام درونی است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پس از ترور دکتر فخری زاده برخی از موضع‌گیری‌ها مشکوک است، گفت: توییت‌های مخالفان دولت بعد از ترور خصمانه دکتر فخری‌زاده بسیار مشکوک است و جای تامل دارد. چرا که  به نظر می‌رسد عده‌ای به جای کمک به انسجام داخلی در جهت مقابله با امنیت و در راستای اقدامات دشمن گام بر‌می‌دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که برخی از کارشناسان معتقد هستند در روزهای منتهی به پایان ریاست جمهوری ترامپ این اقدامات آمریکا و اسرائیل برای به چالش کشیدن ایران و دولت بعدی آمریکا است، گفت: موضع رسمی کشور طی روزهای اخیر این بوده است که باید صبر کنیم تا رئیس‌جمهور جدید آمریکا به روی کار بیاید و بعد ما متناسب با اقداماتی که  انجام می‌دهد تصمیم‌گیری کنیم. اما آن چیزی که در منطقه و بعضاً داخل کشور مشاهده می‌کنیم این است که هنوز رئیس جمهور آمریکا نیامده است عده‌ای قصد دارند برخی مطالب را جا بی‌اندازند.

میرزایی ادامه داد: به طور مثال مشاهده کردم که برخی می گویند « اقدامات ایالات متحده علیه ایران  قبل از نشستن رسمی بایدن بر صندلی ریاست جمهوری شروع شده است، اسرائیلی‌ها و دوستان منطقه‌ای آنان به پشتوانه و تائید دولت آینده چنین اقدامی را ( ترور دکتر فخری‌زاده) را انجام دادند». معتقدم جریانی که  همزمان با جنایات اسرائیل چنین خط را دنبال می‌کند مشکوک است و موضع‌گیری هایش همسو با  منافع دشمنان کشور است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عده‌ای می‌گویند اسرائیل و ترامپ به دنبال تحرکات پنهانی هستند، در حالی که به هیچ وجه آنان تحرکات خود را پنهان نکردند. نتانیاهو و ترامپ در ارتباط با برجام و بحث هسته‌ای ایران اقداماتی را انجام می‌دهند که دولت آینده آمریکا در عمل انجام شده بگذارند تا نتواند به توافقات بین المللی و از جمله برجام برسد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای منطقه تحرکاتشان را طی این چند هفته بیشتر کردند و می‌خواهند از این فرصت چند هفته‌ای که ترامپ در قدرت است نهایت استفاده را برای اعمال فشار و انزوای ایران انجام دهند. برای همین هم اقداماتی  انجام می‌دهند که  ایران را وادار به یک عکس‌العملی کنند تا بتوانند برنامه‌هایی که دارند را پیاده و شرایطی به وجود بیاورند که به سادگی قابل مدیریت نباشد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب  گفت: خوشبختانه موضع گیری رهبری معظم انقلاب و  بیانیه‌ای که دادند بسیار هوشمندانه بود. بنابراین امروز اگر می‌خواهیم مقابله کنیم راه بر روی همان محور رهبری است. یعنی برای انتقام گیری برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و دست به تضعیف توان نظامی کشور نزیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده است ترور برخی از چهره‌های علمی اختلالی در مسیر دانش‌هسته‌ای و موشکی ما ایجاد نمی‌کند، چرا که  توان هسته‌ای و موشکی ما  قائم به شخص نیست و این اقدامات نمی‌تواند منجد به تضعیف توان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز