خبرگزاری کار ایران

باقری‌کنی در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده:

ریشه اصلی این جنایت‌ها را آمریکا می‌دانیم/ صرفاً رژیم صهیونیستی متهم نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۱۲۷

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه اروپایی‌ها در خصوص ترور شهید فخری‌زاده باید پاسخگو باشند، گفت: ما ریشه اصلی این جنایت‌ها را آمریکا می‌دانیم که در عرصه تحریم اروپایی‌ها با آنها همکاری می‌کنند و در عرصه ترور، رژیم صهیونیستی و برخی از عوامل دیگر تروریستی با آنها همکاری می‌کند بنابراین صرفاً رژیم صهیونیستی متهم نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی باقری کنی در برنامه‌ای تلویزیونی ضمن تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: سیاست فشار حداکثری که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند، در چند سال اخیر با انواع و اقسام ابزارها مانع پیشرفت مردم ایران شدند و دست به تحریم ملت ایران زدند و این موضوع به دوره ترامپ هم ارتباطی ندارد و در زمان اوباما نیز شاهد اعمال تحریم‌های فلج‌کننده بودیم.

وی افزود: در عرصه علمی نیز تحریم‌ها باعث شد که نوآوری در عرصه‌های مختلف شکل بگیرد و شهید محسن فخری‌زاده یکی از سردمداران این عرصه بود وقتی تحریم موجب ایجاد فرصت شد، دشمنان دست به ترور می‌زنند به عبارت دیگر ترور روی دیگر سکه تحریم است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بیان کرد: ما ریشه اصلی این جنایت‌ها را آمریکا می‌دانیم که در عرصه تحریم اروپایی‌ها با آنها همکاری می‌کنند و در عرصه ترور، رژیم صهیونیستی و برخی از عوامل دیگر تروریستی با آنها همکاری می‌کند بنابراین صرفاً رژیم صهیونیستی متهم نیست. نقش اروپایی‌ها در بسترسازی و ترویج و تشویق تروریسم مشهود است. اروپایی‌ها در این قضیه باید پاسخگو باشند. دبیرکل سازمان ملل و مسئولان کشورهای اروپایی در جایگاهی هستند که باید این ترور را محکوم کنند.

باقری کنی بیان کرد: سردار باقری در بیانیه‌ای که دادند، صریح تأکید کردند که انتقام چنین جنایتی را از عاملان خواهند گرفت و دنیا می‌داند که نیروهای نظامی ما وقتی حرفی می‌زنند، حتماً جامه عمل به آن می‌پوشانند و انجام می‌دهند بر همین اساس صهیونیست‌ها و طرف‌هایی که در این ترور دخیل هستند، باید منتظر انتقام سخت باشند.

وی ادامه داد: ما در دستگاه قضا از همه ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم تا تروریسم به عنوان ابزاری مشروع در دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: بسیاری از ظرفیت‌‌های حقوقی بین‌المللی در دست قدرت‌های غربی است اما دریچه‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن ظرفیت‌ها استفاده کرد ما باید هوشمندی داشته باشیم تا بتوانیم استفاده حداکثری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز