خبرگزاری کار ایران

/این خبر به‌روز رسانی می‌شود/

یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور بعدازظهر امروز ترور شد + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۰۱۱

یکی از دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز از سوی افراد ناشناس و در جریان درگیری مسلحانه با تیم محافظ وی ترور شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به گفته منابع خبری یکی از دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز از سوی افراد ناشناس و در جریان درگیری مسلحانه با تیم محافظ وی ترور و به شهادت رسید.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تایید خبر ترور و شهادت محسن فخری زاده (دانشمند هسته‌ای) در آبسرد دماوند گفت: من در منطقه بودم که خبر را شنیدم؛ اخبار را دنبال کردم و متاسفانه باید بگویم که خبر صحت دارد.

اخبار تکمیلی در مورد وضعیت سلامتی وی و هویت تروریست‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور بعدازظهر امروز ترور شد + عکس

یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور بعدازظهر امروز ترور شد + عکس

یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور بعدازظهر امروز ترور شد + عکس

ترور دانشمند هسته‌ای به دست ایادی استکبار بی جواب نخواهد ماند

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ترور دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده گفت: خبر شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان را در اخبار شنیدم. دولت و مجلس باید به این اقدام خصمانه واکنش نشان دهند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور اظهار داشت: این اقدام توسط عوامل منافقین و ضد انقلاب که در حمایت آمریکا و اسرائیل هستند انجام شده است. آنان قصد ایجاد رعب و وحشت دارند.

وی تاکید کرد: این موضوع را به شدت محکوم می کنیم. قطعاً دشمنان ما همچون آمریکا، منافقین و ایادی استکبار را با قدرت و قوت از بین خواهیم برد و انتقام خونین این شهید و شهیدان عزیز دیگرمان را خواهیم گرفت.

رضازاده در پایان گفت:قطعاً دولت و مجلس، وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح جواب این عمل تروریستی را خواهند داد.

شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی

وزارت دفاع و پشتیبانی در اطلاعیه ای با اعلام شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.

واکنش رسانه‌های خارجی و رژیم صهیونیستی به خبر ترور محسن فخری زاده 

به گزارش ایلنا، پایگاه اینترنتی روزنامه جوروزالم پست طی گزارشی به خبر ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای در آبسرد دماوند پرداخت.

این روزنامه به نقل از رسانه‌های ایران گزارش داد که محسن فخری‌زاده در پی حمله عناصر تروریستی ترور شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آف اسرائیل نیز گزارش داد که منابع آگاه این ترور را تایید کرده‌اند و اطلاعات تکمیلی به‌زودی اعلام خواهد شد.

هاآرتص نیز در گزارشی این خبر را به نقل از رسانه‌های ایران تایید کرد.

خبرگزاری راشا تودی به نقل از رسانه‌های ایران گزارش داد که محسن فخری‌زاده در پی حمله عناصر تروریستی ترور شد.

اسپوتنیک نیز به نقل از رسانه‌های ایران گزارش داد که وزارت دفاع کشورمان این خبر را تایید کرده است.

رویترز طی گزارشی عنوان کرد که محسن فخری‌زاده هدف ترور افراد مسلح قرار گرفته و در بیمارستان به شهادت رسیده است.

واکنش امیرعبداللهیان به ترور دانشمند هسته‌ای 

حسین امیر عبداللهیان در حساب توئیتری خود نوشت: ‌ترور دانشمند ایرانی دکتر ‎"محسن فخریزاده"، که سهم مهمی در توسعه مرزهای دانش کشور داشت، نشانگر تلاش محور آمریکایی-صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و‌ فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان دست از توطئه بر نمی دارند. اعتماد به دشمن، خوش باوری است.

ظریف ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کرد

محمدجواد ظریف با صدرو بیانیه‌ای اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریستها را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان شهادت این دانشمند برجسته و مدیر موفق را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت خامنه ای مقام معظم رهبری، مردم عزیز کشورمان، همکاران ایشان در وزارت دفاع و خصوصا خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.

وی همچنین در حساب توئیتر خود نوشت: تروریست‌ها یکی از دانشمندان برجسته ایرانی را ترور کردند. این عمل بزدلانه که شواهد جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود، نشان‌دهنده جنگ طلبی از سر بیچارگی مرتکبین آن است. ایران از جامعه بین‌المللی، بویژه اتحادیه اروپا، میخواهد که استانداردهای دوگانه شرم آور خود را خاتمه دهند و این عمل تروریستی را محکوم کنند.

خودداری دفتر نتانیاهو از واکنش به ترور  رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درباره ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان خودداری کرد.

ترور داشمندان هسته‌ای باعث عقب‌گرد برنامه اتمی ایران نمی‌شود/ مقابله‌به‌مثل یک حق است

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در توئیتر خود نوشت: «ترور داشمندان هسته‌ای باعث عقب‌گرد برنامه اتمی ایران نمی‌شود. دانش هسته‌ای بومی است و با اراده ملی در واکنش به این ترورها توسعه خواهد یافت.»

وی در ادامه افزود: «مقابله‌به‌مثل یک حق است.»

واکنش قالیباف به شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع

محمدباقر قالیباف در پی شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی، در حساب توئیتر خود به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد که معنای آن به شرح زیر است: 

(سوره شعرا) و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند

(سوره سجده) قطعاً در آخرت از مجرمان انتقام خواهیم گرفت.

انتقام سختی در انتظار عاملان ترور شهید فخری زاده خواهد بود

در پی ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، که منجر به شهادت وی شد، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی شهادت وی را تسلیت گفت.

در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ

و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود. خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد.

بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند. 

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و  توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم  بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان  و خانواده گرانقدر آن شهید؛  اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ترور دانشمند هسته‌ای را پیگیری می‌کند

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: شهید دکتر محسن فخری زاده  که یکی از شخصیت های مهم و دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود امروز ساعت دو و نیم بعد از ظهر در  خروجی تهران به سمت آبسرد دماوند مورد سوء قصد قرار گرفت و به درجه شهادت نائل شد.

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس با بیان این‌که دکتر فخری‌زاده پس از برداشتن جراحت‌های سنگین در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد، ادامه داد: در محل ترور یک خودرو حامل سوخت منفجر می‌شود و  یک ماشین دیگر همزمان به سمت ایشان تیراندازی می‌کند که  این امر سبب جراحات سنگین بر روی ایشان شد.

وی با اشاره به این‌که ترور دانشمندان هسته‌ای ما توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری گروهک منافقین  صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اقدام به ترور دانشمندان هسته‌ای توسط جریان  صهیونیستی مسبوق به سابقه است.

حیدری یادآور شد: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از سخنرانی‌هایش نام ایشان را بر زبان جاری می کند، لذا به تحلیل بنده این کار توسط رژیم صهیونیستی و منافقین صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: البته ما باید منتظر اظهارنظر نهادهای حکومتی و دستگاه‌های اطلاعاتی باشیم اما سابقه نشان می‌دهد این دو جریان (رژیم صهیونیستی و منافقین) دست به اقدام خصمانه ترور دانشمندان ما می‌زنند.

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که دستگاه دیپلماسی ما باید اقدامات جدی و مستمر و بازدارنده در این زمینه انجام دهد چرا که در چندین سال گذشته از این سوء قصدها به جان دانشمندان ما مانند این عزیز که شهادتش را تسلیت می‌گوییم وجود داشته است.

حیدری عنوان کرد: شهید فخری زاده  در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران بود، زحمت بسیار کشیدند و  موثر بودند. بدانید شخصی که مورد کینه رژیم صهیونیستی باشد قطعاً انسان موثری در کشور است.

وی افزود: هنگامی که یک جریان تروریستی بر روی ایشان حساسیت دارند نشان از تلاش و اثرگذاری این دانشمند برای جمهوری اسلامی ایران دارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی و دولت ما به گونهای اقدام کنند که به هیچ وجه این موضوعات در کشور تکرار نشود. قرار نیست یک رژیمی که هنوز مشروعیت بین‌المللی ندارد بخواهد اینگونه اقدامات را در کشور ما انجام دهد ما باید از ظرفیت های بین المللی استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر جامعه بین الملل مخالف تروریسم است مشتاق ترور کیست؟ قربانی تروریسم کیست؟ مصداق بارز تروریسم رژیم‌صهیونیستی و آمریکا هستند و قربانیان ترور  هم جمهوری اسلامی ایران است که در طول انقلاب تا به امروز ارزشمندترین فرزندان این کشور در حوزه‌های علمی، سیاسی و مدیریتی قربانی آن شده‌اند.

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته باید بگویم صدها مورد  توسط وزارت اطلاعات تا امروز خنثی و در نطفه خفه شده است، این دشمنان کور دل در صدها مورد اقدام به ترور می‌کنند و یکی موفق می‌شود، ما نباید زحمات نهادهای اطلاعاتی و امنیتی را فراموش کنیم. ضمن تشکر از نهادهای اطلاعاتی که تا به حال موفق عمل کردند اما انتظار ما از دستگاه‌های دیپلماسی این است که به صورت مستمر و موثر از ظرفیت های بین المللی استفاده کند که چهره منحوس این رژیم در حوزه تروریسم را به جامعه جهانی معرفی کند تا یک اجماع جهانی علیه این رژیم صورت گیرد .

وی در پایان گفت: کمیسیون امنیت ملی حتماً ظرف هفته آینده به این موضوع ورود و از دستگاه‌های مربوطه دعوت می‌کند و تا یک نتیجه و اقدام موثر هم دست از پیگیری برنمی‌دارد.

نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت

حسام‌الدین آشنا در حساب توئیتر خود نوشت: ‌"سپند"(سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع) یادگاری ماندگار و فخر آفرین است. نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت.

ایمان‬⁩ و ⁧‫علم‬⁩ را نمی‌توان با ⁧‫ترور‬⁩ نابود کرد

جلیل رحیمی جهان آبادی در حساب توئیتر خود نوشت: ⁧‫رژیم صهیونیستی‬⁩ با ⁧‫ترور‬⁩ و به ⁧‫شهادت‬⁩ رساندن ⁧‫دانشمندان ایرانی‬⁩ نمی‌تواند مانع ⁧‫پژوهش‬⁩ و ⁧‫تحقیقات علمی‬⁩ ⁧‫فرزندان ایران‬⁩ شود. ⁧ ایمان‬⁩ و ⁧‫علم‬⁩ را نمی‌توان با ⁧‫ترور‬⁩ نابود کرد. ⁧‫‬

قالیباف شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت

متن پیام محمدباقر قالیباف به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

وقوع حادثه تروریستی دانشمند برجسته، پرسابقه، مجاهد و نخبه دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بار دیگر چهره پلید و سرشار  از کینه و خباثت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی نسبت به ملت شریف و سرافراز ایران را آشکارتر ‌ساخت .

دشمنان کوردل که از رویارویی و مصاف با صبر و مقاومت و ایستادگی و همچنین رشد و‌ پیشرفت فرزندان این ملت در تمامی عرصه های تکنولوژیک، هسته‌ای و نظامی عاجز و ناتوان گشته‌اند به این گونه اقدامات ناجوانمردانه و خارج از چارچوب‌های انسانی و معیارهای بین‌المللی روی آورده‌اند که هیچ حاصلی برای آنها نخواهد داشت و صنایع ما در تمامی حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، موشکی و غیره با سرعتی بیشتر از گذشته پیش خواهد رفت.

میراث گرانبهایی که شهید فخری زاده پس از سه دهه مجاهدت پرثمر و گرانبها در مرزهای دانش دفاعی از خود به جا گذاشت، و باعث برتری های راهبردی فراوان برای نظام اسلامی شد، همچون سرمایه ای سترگ در اختیار ماست و به عنوان یک اولویت فوری در تعمیق، توسعه و ایجاد جهش در آن خواهیم کوشید.

آحاد ملت قهرمان ایران در طول سالهای گذشته ثابت کرده‌اند  اینگونه تحرکات ناجوانمردانه و اقدامات تروریستی هیچ گونه خللی در اراده راسخ و ایستادگی آنان وارد نخواهد ساخت و همچون همیشه سربلند و سلحشور دست از اهداف و آرمانهای استکبارستیز و ضدیت با رژیم‌‌ آدم‌کش صهیونیستی برنخواهند داشت و پاسخ قاطع و کوبنده خود را در زمان مناسب خواهند داد.

لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت های بزرگ است که هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترورها را برای آنها مشخص خواهد کرد.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت آقای محسن فخری‌زاده به مقام معظم رهبری ، مردم قهرمان کشورمان و  خانواده بزرگوار ایشان ، از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه  برای این شهید سرافراز و صبر برای بازماندگان ایشان به خصوص همسر مکرمۀ آن شهید سرافراز مسئلت می نمایم .

شهادت دانشمندان ما موجب بیداری ملت‌ها خواهد شد

سردار حسین اشتری در واکنش به شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نوشت: بار دیگر ایادی استکبار که دست خود را از همه جا کوتاه دیده و توان رویارویی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیدند در اقدامی بزدلانه به ترور و تروریسم روی آورده و دست خود را به خون پاک یکی دیگر از دانشمندان هسته ای کشورمان آغشته کردند به این خیال واهی که خواهند توانست مانع پیشرفت و پیشروی ملت ایران در عرصه های مختلف علمی شوند.

وی افزود: اما دشمنان نمی دانند با شهادت فرزندان این ملت، درخت انقلاب و بیداری ملت های مظلوم جهان آبیاری خواهد شد و روی هر شاخه آن، جوانان شهادت طلب و انقلابی بیشمار به ثمر خواهد نشست.

فرمانده ناجا ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع دشمنان، شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به محضر مقام معظم انقلاب(مدظله العالی)، جامعه دانشمندان هسته ای و وزارت دفاع، خانواده وی و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت و علو درجات را برای این شهید بزرگوار و صبر جزیل برای بازماندگان را از درگاه خداوند منان خواستار شد.

واکنش واشنگتن پست، سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز به خبر ترور شهید فخری‌زاده

نشریه واشنگتن پست نوشت: به گفته وزیر امور خارجه ایران، دانشمند برجسته هسته ای ایران جمعه در  حمله ای  در  شرق تهران کشته شد. محسن فخری‌زاده ، در طی "درگیری" بین عوامل  امنیتی و "تروریست‌های مسلح" ناشناس در شهر دماوند به شدت زخمی شد. فخری‌زاده بعدا در بیمارستان درگذشت.

محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران ، در توییتر خود نوشت: "تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایرانی را به قتل رساندند."

شبکه خبری سی ان ان نیز نوشت: رسانه‌های دولتی گزارش دادند ، محسن فخری زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای ایران ، جمعه در نزدیکی تهران کشته شد.

جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تلویحاً گفت که اسرائیل پشت این مرگ است. دفتر نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو به درخواست سی‌ان‌ان برای اظهار نظر پاسخ نداده است

نیویورک تایمز در خبری عنوان کرد: دانشمند، محسن فخری زاده که به عنوان نیروی برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران شناخته می‌شد  پس از حمله تروریستی به  وسیله نقلیه درگذشت.

رسانه‌های دولتی ایران می گویند پزشکان نتوانستند این دانشمند را که در این حمله به شدت زخمی شده بود نجات دهند.

واکنش نخست‌وزیر سابق سوئد به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

کارل بیلدت در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای در توئیتر نوشت: بعید نیست که این کشتار هدفمند بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از احیای دیپلماسی دولت بایدن و بازگشت به توافق هسته‌ای باشد.

بازنشر توئیت خبرنگار صهیونیست توسط ترامپ

دونالد ترامپ در توئیتر خود در واکنش به ترور دانشمند ایرانی، توئیت یوسی ملمن خبرنگار صهیونیست را بازنشر کرد، این خبرنگار اسرائیلی مدعی شده است: براساس گزارش‌ها در ایران، محسن فخری‌زاده در دماوند، شرق تهران ترور شده است. وی رئیس برنامه نظامی مخفی ایران بود و سالها توسط موساد تحت تعقیب بود. مرگ وی یک ضربه بزرگ روانی و حرفه ای  برای ایران است.

آغاز شناسایی عناصر ترور محسن فخری‌زاده توسط وزارت اطلاعات

حجت‌الاسلام سید محمود علوی با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت محسن فخری زاده تاکید کرد: شهادت مظلومانه رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح، شهید والامقام دکتر محسن فخری‌زاده موجب تالم و تاسف فراوان گردید.

وی افزود: به آگاهی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان می‌رساند سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایت کار خواهند گرفت.

صالحی شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت

علی اکبر صالحی در پی شهادت محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع پیام تبریک و تسلیتی به امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

برادر ارجمند، جناب امیر حاتمی

وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

خبر ترور ناجوانمردانه برادر خدوم، شهید دکتر محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سال های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.

اینجانب بدین وسیله این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، مجموعه وزارت دفاع، نیروهای مسلح و خانواده آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض کرده و اطمینان دارم خون آن شهید که از مدیران و دانشمندان نخبه و متعهد صنعت دفاعی کشور بود، موجب برکات و تقویت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد.

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.

پیام رئیس قوه قضائیه در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده

 سید ابراهیم رئیسی در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده با انتشار پیامی ضمن تسلیت شهادت این دانشمند فرهیخته نوشت:

بسم الله الرحمن الرّحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

بار دیگر دست جنایت‌کار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی

قرار داده و به شهادت رساندند.

استاد و مجاهد شهید «محسن فخری زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعدادهای خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید.

و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاوردهای علمی کشور خواهد بخشید.

اینجانب،شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همرزمان و همسنگران ایشان در دفاع مقدس و جهاد علمی، به خانواده‌ی ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

ار آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ی ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی زیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از امران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و له سزای اعمالشان برسند.

دکتر فخری‌زاده دارای یک وجه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی کشور بودند

 امیر حاتمی درباره ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: ترور دکتری فخری‌زاده امروز بعداز ظهر صورت گرفت، ایشان زخم برداشتند و  با شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند؛ دو تن از همراهان ایشان مجروح شدند که متاسفانه علی رغم تلاش تیم پزشکی ایشان شهید شدند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: گزارشاتی که از تیم همراه ایشان و صحنه داریم این است که ابتدا خودرو حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و بعد از لحظاتی حدود  ۱۵ ثانیه  بعد نیسان که حامل مواد منفجره که در محل بوده است منفجر می‌شود که  جمع اینها جراحاتی را به ایشان وارد می‌کند که به شهادت می‌رسد.

وی درباره اینکه چرا تروریست‌ها دکتر فخری زاده را برای ترور انتخاب کرده‌اند، گفت: ایشان معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و دفاعی کشور بودند .دارای یک وجه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری های دفاعی کشور هستند. شاگردان بسیار زیادی را تربیت کردند که کارهای  بزرگ و پرثمری در این حوزه انجام دادند.

امیر حاتمی خاطر نشان کرد: دکتر فخری زاده در همین صحنه مبارزه مردم با کرونا یکی از پیشگامان  صنعت دفاعی در این حوزه بود،  آماده کردن کیت تشخیص کرونا بود توسط مجموعه تحت مدیریت ایشان انجام شد.

وی در پایان گفت: دکتر فخری زاده یک عنصر موثر بود و  کار دشمن در این مواقع  روشن است ، هر جایی هر فردی برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته دارد مورد تهاجم دشمن است.

لاریجانی شهادت محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت

علی لاریجانی با صدور پیامی شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بار دیگر دشمن جاهل و شرور ملت ایران در اقدامی کور و ذلت بار یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور، جناب آقای محسن فخری زاده را به شهادت رساند.

این نخستین بار نیست که استکبار کوردل دست به این گونه اقدامات بزدلانه می‌زند. آنان می‌دانند با این شیوه‌های خباثت آمیز نمی‌توانند خللی در اراده مصمم ملت بزرگ ایران ایجاد کنند.

شهید محسن فخری زاده از دانشمندان خدوم و پژوهشگران برجسته در صحنه‌های علمی کشور بودند و به شهادت رساندن ایشان توسط دشمنان بیانگر عمق کینه آنان نسبت به فرزندان برومند ملت ایران است.

اینجانب ضمن تسلیت این حادثه به مقام معظم رهبری، جامعه علمی کشور و مردم متدین ایران اسلامی و طلب صبر و شکیبایی برای خانواده این شهید عالی مقام، از خداوند متعال برای روح بلند ایشان علودرجات را مسالت می‌کنم.

دست آمریکا، اسرائیل و منافقین در شهادت فخری‌زاده دیده می‌شود

 امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در پی شهادت محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت دکتر محسن فخری زاده، این مدیر خدوم و مخلص را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، مردم شهید پرور و جامعه علمی و دفاعی کشور و وزیر محترم دفاع تبریک و تسلیت عرض می کنم.

دشمنان کوردل انقلاب اسلامی با این اقدامات جنایتکارانه هرگز نمی توانند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت و توسعه صلح جویانه بازدارند و  ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده برگ دیگری از سند مظلومیت مردم ایران در مسیر اقتدار و عزت است.

در ادامه پیام امیر سرلشکر  موسوی آمده است، دست جنایتکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح و آشکارا دیده می شود و این اقدام زبونانه نزد ملت های آزاده جهان محکوم است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این توطئه خبیثانه با قدرت اعلام می دارد، حق انتقام از دشمنان در هر عرصه دیگری برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.

ما شیشه عطریم، بگویید به سنگ

محمدجواد ظریف با انتشار طرح «ما شیشه عطریم، بگویید به سنگ» ویژه شهادت افسران و مرزبانان سپاه پاسداران در عملیات تروریستی زاهدان، نسبت به این حادثه تروریستی واکنش نشان داد.

 

 متن این شعر به شرح زیر است:

 با دشمن خویشیم شب و روز به جنگ

او با دم تیغ آمده، ما با دل تنگ

ما رود مدامیم، بگویید به تیغ

ما شیشه عطریم بگویید به سنگ

سلطانی‌فر شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت

متن پیام مسعود سلطانی‌فر به شرح ذیل است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ترور ناجوانمردانه شهیددکتر محسن فخری‌زاده، از دانشمندان برجسته کشورمان توسط عوامل رژیم بدنام و جعلی صهیونیستی نشان داد دشمنان ملت ایران نتوانستند اراده این ملت بزرگ را در جنگ اقتصادی و تحریکات نظامی بشکنند و حالا با تمسک به اقدامات بزدلانه تلاش می‌کنند در عزم و اراده مردم ایران خلل وارد کنند ولی همانگونه که در چهار دهه گذشته نتوانستند، پس از این هم نخواهند نتوانست.

اینجانب شهادت مظلومانه محسن فخری زاده را خدمت رهبر معظم انقلاب،  ریاست محترم جمهور، وزیر محترم دفاع، همکارانشان، خانواده معزز ایشان و ملت قهرمانپرور ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای این شهید عزیز علو درجات را خواستارم.

دشمن قوی نیست؛ ما خلأهای اطلاعاتی داریم

سیدرسول موسوی در حساب توئیتر خود نوشت: دشمن قوی نیست.  متأسفانه، ما خلأهای اطلاعاتی داریم که توسط دشمن مورد سو استفاده قرار می گیرد. باید پیش از انتقام، این خلاها را ترمیم کنیم. 

دشمنان چشم به راه انتقام سخت باشند

حجت الاسلام سیداحمد مرتضوی‌مقدم ترور شهید محسن فخری‌زاده را که بعد از ظهر امروز توسط عناصر تروریستی به شهادت رسید، را تسلیت گفت. 

متن این پیام به شرح زیر است:

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت روزی سوداگران عشق ومعنویت است ونصیب کسانی می شودکه با حق معامله دارند. 

ترور دانشمندمجاهدمحسن فخری زاده توسط عوامل صهیونیست واستکبارداغ حاج قاسم سلیمانی راتازه کرداین شهادت گوارای اواست اماآلام ما را افزون می کند

منافقین و دشمنان کوردل چشم‌ به‌راه انتقام‌سخت باشند، تعقیب و مجازات عاملان این ترور که توسط عناصر خود فروخته و تروریست صورت گرفت توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خواسته قلبی ملت ولایتمدار است. 

 شهادت این دانشمند و مدیر متخصص و شایسته را که در راه خدا و توسط پلیدترین عناصر  تروریستی به شهادت رسید را خدمت رهبر معظم انقلاب، همکاران و خانواده این شهید بزرگوار و مردم عزیز کشورمان تبریک و تسلیت عرض می کنم و علو درجات آن شهید فرزانه را از خداوند خواستارم.

ایران اسلامی پاسخ سهمگین به اسرائیل جنایتکار غاصب خواهد داد

محمد شریعتمداری در حساب توئیتر خود نوشت: محسن فخری‌زاده از مفاخر علمی و پژوهشی کشور در یک اقدام تروریستی کثیف و بزدلانه توسط شقی ترین و منفور ترین دشمنان بشریت و ملت ایران به شهادت رسید. ایران اسلامی پاسخ سهمگین به اسرائیل جنایتکار غاصب خواهد داد.  اینجانب این مصیبت را به خانواده بزرگوار شهید و ملت بزرگ ایران تسلیت میگویم.

مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری‌زاده در انتظار انتقام ملت ایران باشند

علی اکبر ولایتی گفت: ترور کوردلانه و ناجوانمردانه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته کشور محسوب می شد، بار دیگر دشمنی و خباثت بدخواهان این ملت و نظام را برملا کرد که برای دستیابی به اهداف و توطئه های شوم خود، شخصیت های دانشمند و علمی را ترور و به شهادت می رسانند.

وی افزود: قطعاً دشمنان ملت ایران که در اجرای سیاست‌های تحریم و فشار حداکثری ناکام مانده‌اند، از خشم و عصبانیت به این گونه اقدامات بزدلانه و رذیلانه روی آورده‌اند. 

مشام مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن هشدار درباره اینکه مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری‌زاده در انتظار انتقام ملت ایران باشند، تاکید کرد: چنین اقداماتی هرگز نمی‌تواند استواری ملت ایران را در راه مقاومت و شکست توطئه‌های دشمن جنایتکار و دستیابی به توسعه و پیشرفت علمی متوقف نماید و ملت ایران انتقام خون این شهید والامقام را از عوامل تروریست و حامیان آنان خواهد گرفت .

پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده

متن پیام تسلیت اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه مدیر متعهد و دانشمند جناب آقای دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست تروریست های جنایتکار و وابسته به رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، مردم قدرشناس ایران، همکاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بستگان به ویژه خانواده ارجمند این شهید بزرگوار تسلیت میگویم.

بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و کوردلانه محکوم به شکست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه های دفاعی که تامین کننده مصالح و امنیت ملی کشورمان است، وارد نمی کند و دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش نامیدتر خواهد نمود.

لازم است دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ذی ربط با سرعت و دقت تمام نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل این ترور جنایت آمیز اقدام و نتیجه را به اطلاع عموم مردم شریف ایران برسانند.

از خداوند متعال برای آن شهید عزیز حشر با شهدا و اولیاء الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.

پیام‌ تسلیت شورای نگهبان در پی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده

در پی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده از دانشمندان صنعت دفاعی، شورای نگهبان پیامی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

بار دیگر تروریست‌های مزدور و کوردل وابسته به بیگانگان و رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی که چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارند، یکی از دانشمندان دفاعی این مرز و بوم را به شهادت رساندند.

دست جنایتکارانه‌‌ی دشمنان انقلاب اسلامی با هدف ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی، ره به جایی نخواهد برد و بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش‌پژوهان کشور، این انگیزه‌ی خباثت آلود را ناکام گذاشته و راه شهید دکتر محسن فخری‌زاده ادامه خواهد یافت.

شورای نگهبان ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، همسنگران و همکاران ایشان، علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

عاملان شهادت فخری‌زاده را از سریر قدرت به زیر می‌کشیم

متن پیام محسن رضایی به شرح زیر است: 

متن این پیام بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
 
ترور استاد برجسته دانشگاه و مدیر خدوم عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور، دانشمند شهید محسن فخری زاده را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف و قهرمان ایران تبریک و تسلیت می گویم.

 شهید فخری زاده نماد قدرت علمی ایران اسلامی بود که بدخواهان و دشمنان را از رشد خیره کننده علم و فناوری این مرزوبوم پرگهر به لرزه انداخته بود. هر شهیدی که بر زمین بیافتد، دهها قهرمان دیگر از این خاک برمی خیزند.

 راه فخری زاده، طهرانی مقدم و قاسم سلیمانی ادامه دارد و جوانان عزیز ایران، در مسیر تداوم‌ موفقیت های علمی و فناوری گام برمی دارند و قله های عزت، سربلندی و قدرت را به زیر پا می آورند.

 آمران این جنایت، در کاخ روسیاهی تاریخ نشسته اند که از خانه عنکبوت سست تر است.

خروش انقلابی ما به زودی آمران و عاملان این جنایت و تک تک آن تارنشینان روسیاه تاریخ را با سیلی انتقام سخت از سریر قدرت پایین می کشد و زلزال سهمگین و ابابیل فولادین اقتدار ملت ایران دیریازود بر آنها فرود خواهد آمد و به فضل الهی هیچ مانعی نخواهد توانست ملت عزیز و سربلند ایران را از راه رشد و تعالی و قوی شدن بازدارد.

عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد/ راه شهید فخری‌زاده پرشتاب‌تر از گذشته تداوم خواهد یافت

متن پیام سرلشکر پاسدار حسین سلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی "دکتر محسن فخری زاده " رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ؛ از دانشمندان زبده و شاخص عرصه صنایع راهبردی کشور و اساتید سرامد و نامدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جامعه علمی ایران جنایت تروریستی طراحی و هدایت شده توسط رژیم جعلی تروریست و کودک کش صهیونیستی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی ) ، خانواده مکرم آن شهید ، ملت شریف و مجاهد ایران و آحاد همکاران و همسنگران وی تبریک و تسلیت عرض می نمایم .

بی‌شک مجاهدت ها و تلاش های ارزنده و غرور انگیز آن شهید ارجمند در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی کشور و نیز عرصه مقابله با ویروس کرونا در حافظه تاریخی این سرزمین ماندگار و الهام‌بخش تربیت یافتگان مکتب امامین انقلاب اسلامی و فرزندان ملت ایران در دانشگاه ها و مراکز عالی علم و فن آوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلق افتخارات و پیشرفت های شگفت‌آور دیگر در آینده پیش رو خواهد بود.

دشمنان کوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شکوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز