خبرگزاری کار ایران

از سوی سخنگوی ارتش مطرح شد؛

دعوت از سینماگران برای ساخت فیلم درباره دستاوردهای ارتش

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹۹۲

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما صمیمانه از تمام هنرمندان و فیلمسازان کشور دعوت می‌کنیم برای تبیین جامع‌تر خدمات ارتش در آثار سینمایی به ما مراجعه کنند ،ما نیز تمام با امکانات و تجهیزات خود تلاشمان را برای پشتیانی از فیلم سازان خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی در خصوص خدمات ارتش در حوزه فرهنگی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در مقابل دشمن محکم و مقتدر و برای مردم عزیز خادم و خدمتگزار است و با همین روحیه همراه و در خدمت  هنرمندان جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه افزود: در مجموعه ارتش ، مرکزی به نام امور هنری داریم که این مرکز مرجع مراجعه همه فیلمسازانی است که در حوزه فیلم، سریال، مستند و کتاب درخصوص قهرمانان دفاع مقدس می‌خواهند کاری کنند.
امیر تقی خانی گفت: ما جلسات مختلفی با فیلمسازان داشتیم و از نقطه نظرات آن‌ها در کنار کارشناسان ارتش برای پیشبرد اهداف هنری خود استفاده کردیم. هنرمندان با گسترش دامنه مطالعات خود نسبت به خدمات ارتش می توانند به ایده‌ها و سوژه‌های ناب‌تری برسند.
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دعوت از هنرمندان برای ساخت فیلم‌های سینمایی تصریح کرد: ما صمیمانه از تمام هنرمندان و فیلمسازان کشور دعوت می‌کنیم برای تبیین جامع‌تر خدمات ارتش در آثار سینمایی به مرکز امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مراجعه کنند و ما هم تمام تلاشمان را برای پشتیانی از هنرمندان چه از جهت در اختیار گذاشتن سوژه و چه امکانات لجستیکی خواهیم کرد.
وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در متن‌های خوب برای تبدیل به آثارماندگار،  هیات معارف جنگ شهید صیاد ، و سازمان حفظ آثار و  نشر ارزشهای دفاع مقدس ، سازمان عقیدتی سیاسی و مراکز مطالعات نیروهای ارتش سالانه صد‌ها مقاله و کتاب منتشر می‌کنند که انشاالله با تاملات ارتش و جامعه هنری  این آثار که حاوی موضوعات و سوژه‌های ناب است در اختیار فیلم سازان قرار خواهد گرفت.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش اظهار داشت: ما ایده‌های نابی برای فیمسازان داریم، از خلبانی که ۱۳ ساعت مداوم پرواز هوایی داشته است که در دنیا بی‌نظیر است و زیرسطحی های دریایی ما که ماه‌ها زیر آب‌ها می‌مانندتا عملیات هوانیروز و کلاه سبزهای نیروی زمینی و اقدامات نیروی پدافند هوایی هرکدام می توانند دستمایه تولیدات خوب فیلم سازان گرامی قرار گیرد.
امیر تقی خانی با اعلام اقدامات انجام گرفته در این حوزه تاکید کرد: در ۳ سال گذشته ۳۰ فیلم و سریال را پشتیبانی کردیم. در برخی موارد با در اختیار دادن لجستیک، نیروی انسانی و تجهیزات بود و در برخی دیگر کمک‌های ریالی انجام شده است .
وی افزود: فیلمسازان عزیز اطلاع دارند  تجهیزاتی که ارتش در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد چه بسا از اورده های ریالی یک فیلم گرانتر و در مواقعی ارزشمندتر باشد. از ناوی‌های پرهزینه‌ای که با آن عظمت در پهنه دریا حرکت می‌کند تا هواپیمای جنگنده که در وضعیت تحریم که برای هر ساعت پرواز آن ده‌ها میلیون هزینه می‌شود، ارتش در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: فرایند تهیه‌کنندگی در مورد فیلم های نظامی و البته  ارتش باید اصلاح شود که فیلم ساز نیاز مالی خود را بیاورد و ارتش نیز تجهیزات و پشتیبانی های غیر ریالی را .
معاون فرهنگی ارتش گفت: برای هر سریال ماه‌ها و بعضا چند سال نیروی‌های وظیفه در اختیار هنرمندان قرار دادیم. شاید جالب باشد بدانید که نیروی هنرور اکثر آثار تاریخی در کشور از عزیزان کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بعضا پیش آمده است که فیلمی که هیچ ارتباطی با ارتش نداشته است نیز از خدمات ارتش استفاده کرده است .
امیر تقی خانی در خصوص میزان پرداختن به ارتش گفت: اگر به صورت انفرادی سوژه‌های تولیدی را ببینم اقدامات سینماگران شایان تقدیر است اما اگر نگاهی به بیش از ۴ دهه تلاش ارتش داشته باشیم  باید در مورد عملکرد جامعه هنری و تناسب بین نقش آفرینی ارتش و آثار تولیدی جامعه هنری تامل کرد .
وی در ادامه افزود: ما هیچ ادای دینی به شهدایی مانند شهید قرنی که بعد از پیروزی انقلاب مسئولیت ستاد ارتش را داشتند و کشور عزیزمان را ازشر توطئه‌های در امان نگه داشتند نکردیم. در دوران دفاع مقدس وقتی صحبت از ۴۸ هزار شهید ارتش می‌کنیم یعنی به تعداد بسیار سوژه  برای پرداختن به قهرمانان ارتش جمهوری اسلامی ایران داریم و از آن غافل شده ایم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما جلسات مشترک و تعاملات خوبی طی ماههای اخیر با مسئولان حوزه فرهنگی و تبلیغات نیروهای مسلح از جمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همچنین سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و البته مسئولان حوزه سینما و تلویزیون برای ساخت تولیدات مشترک داشتتیم که اتفاقات خوبی  را رقم خواهد زد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز