خبرگزاری کار ایران

استقبال معاونین مجالس بوسنی و هرزگوین از توسعه روابط با ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۰۲۹

سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین جداگانه با دنیس ایزویزدیچ معاون مجلس نمایندگان و دراگان چوویچ معاون مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، رضا قلیچ‌خان در این دیدارها ابراز امیدواری کرد با حمایت های مجالس دو کشور، روابط ایران و بوسنی در همه عرصه ها گسترش یابد.

وی گفت: ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و ضمن احترام به همه قومیت های ساکن در این کشور از یکپارچگی و وحدت آن حمایت کرده است.

قلیچ خان ضمن تبریک برای برگزاری موفق انتخابات محلی در بوسنی تقویت ارتباطات با همه اقوام بوسنیایی اعم از بوشنیاک ها، صرب ها و کروات ها را از اهداف جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

ایزویزدیچ با قدردانی از کمکهای ایران به بوسنی در دهه ۱۹۹۰ میلادی از روند رو به گسترش روابط دو کشور در سالهای اخیر استقبال و اضافه کرد با پایان این پاندمی کرونا باید مبادله هیاتها در عالی ترین سطوح، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و نشست تجار و صاحبان سرمایه دو کشور را با جدیت دنبال کرد.
سفیر ایران با اشاره به ظرفیتهای متنوع دو کشور، بر ضرورت تکیه بر اجرای طرحهای مشترک اقتصادی، هر چند کوچک، تاکید کرد و آن را راه موثری برای توسعه‌ همکاریها دانست.

دراگان چوویچ با اظهار رضایت از نتایج حاصله در انتخابات محلی اخیر در بوسنی و هرزگوین و همچنین ارتباطات پارلمانی خوب دو کشور ابراز امیدواری کرد پس از عادی شدن شرایط کرونایی،  رفت و آمدها بین پارلمانهای دو کشور از سر گرفته شود.

وی روابط ایران و بوسنی را مبتنی بر احترام متقابل و تلاش برای توسعه همکاری ها برشمرد و بر آمادگی مجالس این کشور برای کمک به گسترش همه جانبه همکاریها تاکید کرد. 

قلیچ خان با استقبال از دیدگاههای مطروحه توسط دو مقام بوسنیایی و با مثبت خواندن الحاق این کشور به اتحادیه اروپا اضافه کرد از هر گامی که برای تحکیم استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی و توسعه بوسنی و هرزگوین  برداشته شود حمایت نموده و همیشه در کنار مردم بوسنی و هرزگوین از همه قومیتها قرار داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز