خبرگزاری کار ایران

اعتراض نادران به روند اداره صحن مجلس/ قالیباف: ایراد شما را وارد می‌دانم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۹۹۹

نماینده تهران در مجلس گفت: سامانه برای ارائه پیشنهاد نمایندگان در زمان اصلاح طرح‌ها یا رفع ایراد شورای نگهبان، باز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه ۵ آذر) مجلس شورای اسلامی، الیاس نادران در تذکری نسبت به روند اداره جلسه مجلس طی سخنانی خطاب به قالیباف گفت: در گذشته روال این بود که زمانی که قرار بود ایراد شورای نگهبان رفع شود، سخنگوی کمیسیون درخصوص هر اصلاح توضیحاتی را حتی در حد یک یا دو دقیقه به نمایندگان ارائه می‌کرد اما اکنون هیات رئیسه محترم تنها اصلاحیه را قرائت می‌کند و نمایندگانی که عضو کمیسیون نیستند به صورت چشم بسته رای می‌دهند.

وی افزود: استدعای من این است که اجازه دهید سخنگوی کمیسیون‌ها در جایگاه حضور پیدا کرده و در خصوص اصلاحیه‌ها حتی خیلی کوتاه به نمایندگان بگویند که ایراد شورای نگهبان چه بوده است و چگونه برطرف شده یا چه اصلاحی صورت گرفته است.

نادران در پایان اظهار داشت: همچنین درخواست دیگر من این است که سامانه هم باز شود تا نمایندگان اگر در خصوص طرح های کمیسیون ها پیشنهادی دارند، اجازه مطرح کردن پیدا کنند.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نادران، گفت: در آیین نامه آمده است که اگر نمایندگان پیشنهادی دارند، می‌توانند آن را در کمیسیون مربوطه حضور پیدا کرده و پیشنهاد خود را مطرح کنند. حتی اگر در کمیسیون به توافق نرسیدند کمیسیون این پیشنهاد را همزمان با نظر خود بارگزاری خواهد کرد. در جلسه صحت هم ابتدا نظر کمیسیون و سپس پیشنهاد نماینده مطرح خواهد شد. اینکه اکنون می‌بینید نظر نمایندگان مطرح نشده به این دلیل است که پیشنهادی از سوی نمایندگان مطرح نشد که کمسیون آن را بارگزاری کند.

قالیباف در پایان بیان داشت: اما ایراد شما نسبت به اصلاحیه‌ها و رفع ایرادات شورای نگهبان، که گفتید سخنگوی کمیسیون حضور پیدا کرده و توضیحاتی را به نمایندگان ارائه دهد، وارد می‌دانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز