خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نطق میان دستور:

با بی‌اثر کردن تحریم‌ها می‌توان رفع تحریم را رقم زد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۹۲۸

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد همانطور که مقام معظم رهبری گفتند باید برای رفع تحریم‌ها تلاشی صورت گیرد و ما تک تک مردم ایران را باید برای این مهم قوی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(۵ آذر) مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقام معظم رهبری با شورای عالی اقتصادی گفت: دیدار  شورای عالی اقتصادی با مقام معظم رهبری ایشان فرموند برای ر فع مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها باید راهکارهای متفاوت داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  نشستن و دست روی دست گذاشتن تا زمان لغو خوشبینانه تحریم‌ها راهکار کارگشا نیست باید برای رفع تحریم‌ها  تلاش انجام شود.

وی تاکید کرد:  تلاشی که باید در عرصه دیپلماسی صورت گیرد شرایط خود را دارد،  پیش از این هم گفته شده است امروز راهکار اصلی ما خنثی سازی تحریم هاست که باید با همت و تلاش و شجاعت آن را به مرحله انجام برسانیم.

قالیباف افزود:  برای عبور از تحریم ها باید تک تک مردم ایران را قوی کنیم. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند با بی اثر کردن تحریم هاست که می توان رفع تحریم را رقم زد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته چهار فصل مهم و حیاتی را برای حل مشکلات کشور در میان مدت بیان فرمودند.به لطف خدا و با تلاش همه شما همکاران عزیز مجلس شورای اسلامی در راستای وظیفه خود یعنی ریل گذاری و نظارت در چهار فصل مطرح شده از سوی ایشان اقدامات مهم در دست اقدام دارد

قالیباف در ادامه با اشاره به اهمیت مساله کسری بودجه، اظهار داشت: سر فصل اول اینکه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد مربوط به کسری بودجه بود، همانطور که همه متفق القول هستیم اصلاح ساختار بودجه محور اول بسته اقتصاد مردمی مجلس شورای اسلامی است. اصلاح ساختار بودجه با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس در حال پیگیری است و همچنین با نمایندگان محترم سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستند تا ا‌ن‌شاءالله بودجه سال آینده کشور با رعایت اصول مصوبه اصلاح ساختار بودجه ارسال شود. همچنین باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب از سازمان برنامه بودجه انتظار می‌رود همانطور که پیش از این وعده داده بودند بودجه را با ایجاد تغییرات لازم ارسال کنند تا فشار کسری بودجه کاهش پیدا کند.

وی افزود: در فصل دوم در مورد تاکید رهبر انقلاب مربوط به تولید است که در مجلس شورای اسلامی با عنوان رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جهش تولید مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است. در این خصوص طرح‌های مختلفی مطرح شده که یکی از آن‌ها طرح‌ تولید مسکن است و کلیات آن به تصویب نمایندگان رسیده و می‌تواند تحول جدی در تولید مسکن به عنوان یکی از نشانه‌های اقتصاد پدید آورد. همچنین طرح ساماندهی بازار خودرو و طرح ساماندهی بازار زنجیره فولاد نیز توسط نمایندگان محترم در حال پیگیری است. خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تصویب اعطای تسهیلات در خصوص آن قدم دیگری بود که نمایندگان محترم در مجلس یازدهم برداشتند.

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به فصل سوم بیانات رهبری در جلسه روز گذشته گفت: در سر فصل سوم یعنی افزایش سرمایه گذاری دولت و نهادهای عمومی، قانون افزایش سرمایه شرکت از محل صرفه سهام بدون حق تقدم اقدام مهمی بود که در مجلس در صورت گرفت و مجلس نیز تا مرحله نهایی بر اجرای درست آن که بهبود شرایط اقتصادی را در پی دارد، نظارت خواهند کرد. سرفصل چهارم مطالبات مقام معظم رهبری ضرورت حمایت از قشرهای ضعیف است، مردم عزیزمان مطلع هستند که در ۴ ماه گذشته نمایندگان محترم به طور مداوم پیگیر به سرانجام رسیدن قانون حمایت معیشتی از مردم بوده‌اند و با تاکید دیروز مقام معظم رهبری و انتظار مردم، این امیدواری وجود دارد که دولت و مجلس با هماهنگی و همکاری هرچه سریعتر قانون حمایت معیشتی را تا پایان سال به اجرا برسانند که به ۶۰ میلیون نفر از مردم عزیز ما یارانه کالاهای اساسی پرداخت شود.

وی افزود: همچنین مجلس وظیفه خود می‌داند راهبردهای تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب را به طور ویژه در بودجه سال ۱۴۰۰ و در برنامه پنج ساله هفتم مورد توجه قرار دهد تا در ریل گذاری یکساله و ۵ ساله پیش روی کشور با جدی تری درست حرکت کند. در خاتمه کلام اینکه این روزها شاهد گرانی مرغ هستیم که زندگی را بر مردم سخت و پدران را شرمنده و شرمسار خانواده‌ها کرده است که البته این گرانی با تخم‌مرغ آغاز شد. امروز این قیمت مرغ به نمادی از ناکارآمدی و ناهماهنگی در اجرا و سیاست گذاری تبدیل شده است، بخش‌های مختلف با هماهنگی کامل نسبت به ساماندهی مجدد بازار کالاهای اساسی به خصوص مردم اقدام کنند. در همین زمینه لازم است کمیسیون کشاورزی مجلس با سرعت و دقت وظیفه نظارتی خود را در این باره انجام و گزارش آن را به مجلس و مردم ارائه کند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز