خبرگزاری کار ایران

شیخی در گفت‌‌وگو با ایلنا:

طرح مشترک وزارت بهداشت و بسیج درخصوص مهار کرونا، از دور افتاده‌ترین شهرها آغاز می‌شود/ طرح شهید سلیمانی در کمیسیون بهداشت بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۶۱۷

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان جزئیات طرح مشترک بین وزارت بهداشت و بسیج با عنوان طرح (شهید سلیمانی) را بیان کرد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت که با دستور کار بررسی طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت (طرح شهید سلیمانی) برگزار شد، گفت:‌ شرایط کنونی نشان داده است انتشار ویروس بیشتر از سرعت تصمیم‌گیری مدیران بوده و شرط موفقیت و کنترل کووید ۱۹ سبقت گرفتن از سرعت انتشار ویروس است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که همیشه ما درمان را اولویت قرار دادیم و از بیمارستان شروع کرده‌ایم، در حالی که در این قرارداد مشترک بین وزارتخانه و بسیج تصمیم گرفتیم از پیشگیری استفاده کنیم و نظام شبکه‌ای فعال شود

وی با بیان اینکه در پیشگیری ما باید به اصول اصلی بپردازیم، گفت: عدالت اجتماعی، تقویت مشارکت اجتماعی و مردمی، هماهنگی بین بخشی و تکنولوژی مناسب از اصول اصلی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلسی شورای اسلامی ادامه داد: این طرح از کوچکترین و دورافتاده‌ترین شهرهای کشور شروع می‌شود و به حاشیه نشینی سرکشی می‌کند. این طرح مشترک از خود خانه‌ها شروع می‌شود و عدالت اجتماعی را شامل و مردم خودشان مشارکت می‌کنند و زمینه را نیز فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: از طرفی از تست‌های تشخیصی سریع که تولید شده است برای شناسایی افراد استفاده می‌شود که این گونه از تکنولوژی هم بهره‌برداری شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ بنابراین استراتژی اصلی و روح حاکم بر این طرح به جای دفاع از ویروس مهاجم، خودش حمله به ویروس است که می‌تواند باعث قطع زنجیره انتقال شود.

وی ادامه داد: در دنیا کرونا را با نگاه اجتماعی حل کرده‌اند و تنها نگاه بهداشتی و درمانی حاکم نبوده است؛ در این طرح تمامی این ابعاد دیده شده و باید مبتلایان به خصوص اقشار آسیب‌پذیر شناسایی شده و قرنطینه خانگی یا قرنطینه معکوس شوند چرا که احتمال خطر برای این افراد بیشتر است. با اجرای این طرح شرایط بیشتر برای اجرای قانون نظام ارجاع و پرونده الکترونیکی نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز