خبرگزاری کار ایران

شورای آتلانتیک:

حمله به ایران اوضاع را بدتر خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۰۰۰

شورای آتلانتیک در تحلیلی به احتمال اقدام نظامی ترامپ علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از شورای آتلانتیک، گزارش اخیر نیویورک تایمز و تحولات در پنتاگون این‌نگرانی را ایجاد کرد که ممکن است ترامپ به دنبال حمله به ایران باشد و این در حالی است که دلایل زیادی وجود دارد که حمله به ایران را تصمیم وحشتناکی می‌کند.

شورای آتلانتیک ادامه می‌دهد: ‌اول این که مراکز هسته‌ای ایران از نظر جغرافیایی  پراکنده و تجهیزات اصلی آن در اعماق زمین قرار داده شده است، نابودی برنامه هسته‌ای ایران به یک درگیری نظامی وسیع نیاز دارد که ممکن است چندین هفته طول بکشد.

این بررسی می‌افزاید: همچنین چنین حمله‌ای به حضور کشورهای اروپایی یا منطقه خلیج فارس نیازمند  است که بعید است  برای چنین اقدامی اعلام آمادگی کنند. آمریکا می‌تواند بدون استفاده از پایگاه‌های متحدین یا حریم هوایی، با استفاده از  موشک‌های زیردریایی یا هوایی را علیه  ایران آغاز کند، اما  تهران به دنبال تلافی خواهد بود.

این گزارش مدعی شد: اگر ایران یک برنامه سلاح هسته‌ای داشته باشد، این کشور ممکن است در صورت حمله  از آن استفاده کنند. ایران همچنین می‌تواند شلیک موشک‌ها یا حملاتی به پایگاه‌های آمریکا در عراق را آغاز کند.

این بررسی می‌افزاید: یک حمله نظامی بدون جلب تأیید سازمان ملل متحد یا حتی ائتلافی از متحدان آمریکا، برای آمریکا و  برای ترامپ و دستیاران ارشد او بسیار مشکل‌ساز خواهد بود. بدون شک رئیس‌جمهور جو بایدن از حمله به ایران حمایت نخواهد کرد. رئیس جمهور جدید هرگونه حمله توسط ترامپ را محکوم می‌کند و سیاست  ترامپ را رد خواهد کرد. 

این شورا ادامه می‌دهد: ‌دولت ترامپ با سیاست‌های خود نتوانست در محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران موفق باشد و اکنون نیز با استفاده از گزینه نظامی و حمله به ایران، شرایط را بد می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز